Brev:
Separationsangst og madproblemer
17. april 2008
Alder:
7 mdr.
Separationsangst og madproblemer
Hej Helen
Tak for dit sidste svar, Simone vil nu gerne have bryst igen så det er dejligt.
Jeg skriver nu igen med nye spørgsmål.
Simone lider i den grad af separationsangst og det er startet her i 6 mdr`s alderen (bliver 7 mdr d 22/4) og det er kun mig hun vil have græder og bliver ked af det med det samme når hun kommer over til andre. Min mand kan sidde med hende eller lege i ca 5 min og hun begynder også selvom jeg lige er ved siden af og det er lidt træls.
Jeg tænker hvor lang tid skal man trække den når hun græder ??.... er jo i gode hænder hos far og ja nu stopper jeg jo med alt for at tage hende og hun stopper med at græde lige med det samme mine hænder har nået hende ...som at trykke på en knap ... det binder mig i den grad til huset og kan intet uden hende. Hvis hun vågner fra barnevognen og skal vugges/have sut og det er min mand der går ud til hende ja så græder hun og så er det slut med den lur og det vil jeg jo heller ikke have. Hvor lang tid kan det vare? Jeg prøver også at rumme hendes følelser og ikke blive sur osv men lidt svært sidst på dagen:).
Så har jeg spørgsmål vedr. kost. Simone er blevet rigtig træt af grøntsager og kartoffel og du anbefaler det 2 gange dagligt med kød ...og puha det er svært at få i hende...skal jeg bare blive ved med at diske op af retter ..og smide ud og skal jeg tilbyde andet mad efter når hun ikke vil spise det (vil jo så gerne have ens barn spiser) Nå men lige nu får hun bare bryst efterfølgende.
Endvidere går hun helt i sort hvis jeg moser kartoflerne og grøntsagerne og begynder at græde og bliver sur og så er det slut med mere mad... skal jeg blive ved med at prøve og blende lidt endnu?? Hun får ristet rugbrød som hun tygger på og hun får også stykker ind i munden, noget synker hun andet det bliver derinde i munden og så bliver jeg nødt til at tage det ud da hun bare propper mere ind uh så bliver hun tosset.
Spiser ok med havregrød og øllebrød hjemmelavet og tilbyder også nu stykker af frugt .. og ja det er lidt det samme som med rugbrød. Forresten vil hun gerne spise købe mad på glas fra Hipp og nestle prøvet enkelte gange men hvad f..... putter de i som jeg ikke kan putte i min mad med kød og grønt? ØV ... og så er det jo nærmest flydende.
Nå men har jeg for høje forventninger til hendes tyggeniveau og ja skal jeg bare blende videre?
Hej fra Charlotte