Det er kun far der dur

14. april 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Det er kun far der dur

Hej Helen

Vores dreng er jo ved at være stor nu. 15 måneder her sidst i april. Han er en generelt glad dreng, der nu er begyndt at stortrives i dagplejen osv.

Problemet er, at når vi er hjemme hos os selv, og far er der, så er det kun ham der dur. Jeg bliver affejet med en hånd, skubbet væk, eller der bliver sagt nej, for at han ikke vil over til mig.

Det er min mand der afleverer ham i dagplejen og derfor ham der står op med ham, og det er mig der henter ham om eftermiddagen. Putningen deles vi om, men de sidste 3 måneder, er det nok mest far der har puttet ham.

Når jeg er alene med min søn er der ingen problemer. Vi kan lege sammen, have det sjovt, grine sammen. Så snart far træder ind ad døren, så er det far mig her og far mig der.

Hvis vi er over hos hans farmor og farfar, hvilket vi er ca. 2 gange om ugen, så er det KUN farmor der er den bedste.

Idag kom min mand og jeg ind ad døren samtidig. Han sagde hej til far, grinede og rakte armene ud til ham. Jeg måtte slet ikke røre ved ham, og blev affejet med et nej. Det sårer virkeligt. Hele de 1½ time hvor vi var sammen hos farmor og farfar, var det kun far og farmor der duede, jeg blev skubbet væk. Der blev grinet fra de ...

Annonce

... voksnes side. Det var dråben der fik bægeret til at flyde over.

Jeg ved børn bevidst vælger de personer der kan opfylde det behov de har lige nu. Det hjælper bare ikke på den følelse af ikke at være elsket af sit barn. Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid igen. Jeg orker ikke et barn til, der ender kun med at ville have sin far. Jeg er bare så ked af det, og trækker mig faktisk lidt ind i mig selv, fordi jeg på forhånd antager at mit barn ikke vil mig. Jeg føler mig så akavet nogle gange når jeg er sammen med min søn. Ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til ham, fordi jeg er så bange for at blive såret igen igen.

Den evt. fødselsdepression jeg havde for 1 år siden, sniger sig lidt ind på mig. "Du er ikke en god mor" er de tanker der springer ind i hovedet på mig. Jeg har det bare så dårligt med det. Min mand er lidt træt af situationen. Dels fordi jeg så tit er ked af det, dels fordi han ikke ved hvad han kan gøre for at afhjælpe og dels fordi han også gerne vil have tid for sig selv en gang i mellem.

Jeg er så træt af at være ked af det, jeg er træt af at føle mig som en dårlig mor, og jeg vil så gerne have en søn, der også elsker og vil være sammen med sin mor.

Bedste hilsener

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år