Skrigeballon

10. april 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Skrigeballon

Hej

Jeg bor pt. i udandet og har for naesten 4uger siden foedt en dejlig datter... og alt gik rigtigt fint de foerste par uger... men hun har udviklet sig til lidt af en skrigeballon synes jeg og er ved at loebe toer for gode raad.

Jeg har i forvejen 2 boern. Vores soen led i sin tid af kolik og skreg non-stop fra 3-4 stykker om eftermiddagen til 7-8 stykker om aftenen. Vores datter graed stort set aldrig... og nu med nummer 3 er det atter helt anderledes.

Hun graeder som regel ikke om natten, kun om dagen/aftenen. Hendes dagsrytme som koerer i 3-4 timers interval og gentager sig flere gange iloebet af dagen er:

Vaagne
Amme 10-20 minutter (1 bryst per amning synes at vaere nok)
Gylpe og boevse 5-10 minutter
Skifte ble og toej hvis gylpet helt til
Skrige 30-60 minutter (op til 90 minutter sidst paa eftermiddagen/aftenen)
Sove 1-2 timer

Under hendes skrigeture hjaepler det det lidt hvis jeg baerer hende i armene eller i en Babybjoern og gaar rundt med hende. Til sidst falder hun i soevn af udmattelse. Synes det er saa synd for hende og faar slet ikke lejlighed til at ligge hende fra mig saa hun kan ligge lidt paa maven/eller ryggen og opdage hende selv eller verdenen omkring hende

Tror selv det skyldes luft i maven og en del gylperi... men overvejer efterhaaden alle mulige andre grunde. Har proevet at tilbyde hende det andet bryst ved amning for at sikre mig hun ikke er mere sulten... det virker i ca. 2 minutter hvorefter ...

Annonce

... hun begynder at henholdsvis skrige og sutte irriteret... saa tror hun faar nok mad i det ene bryst. Har forsoegt at laegge hende direkte til at sove efter amning... men enten saa skriger hun med det samme eller ogsaa vaagner hun efter 20 minutter og starter skrigeriet... saa tror ikke det er fordi hun er overtraet/over stimuleret.

Har forsoegt at give hende sukkervand sidst paa eftermiddagen... uden nogen anden effekt end at hun sluprer det i sig og starter med at skrige igen umiddelbart efter.

Har forsoegt selv at drikke fennekelte og kamille te... uden effekt. Har givet hende nogle teskeer med fennekelte... uden virkning.

Hun havde i starten affoering et par gange om dagen... men det er nu nede paa en gang om dagen/hver anden dag. Naar det saa kommer er det tyndt og med en groenlig nuance... ikke remoulade konsistens. Det virker dog ikke som om hun er i synderligt bedre humoer efter en omgang i bleen.

Har nu som det seneste proevet zoneterapi igaar og idag... og det ser heller ikke ud til at aendre paa noget

Pu ha! det blev en lang beskrivelse... men vil altsaa saa gerne kunne troeste hende og undgaa at skrigeperioderne udvikler sig til kolik. Synes ogsaa det er synd for vores 2 andre boern at hun skriger saa meget, da de saa gerne vil troeste hende og ligge paa gulvet med hende. Til alt held ved de at jeg kan lave ting med dem naar hun sover, saa de venter paent paa at hun falder i soevn.

Haaber paa lidt inspiration, og raad.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder