Grød, gylp og mælk

9. april 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Grød, gylp og mælk

Hejsa

Jeg har fået 2 tvillinge drenge født 32 + 5 men har klaret det utroligt godt uden nogen problemer. Nu er de 4 mdr, fra termin og 5.5 mdr fra fødsel

Fra de var ca. 2 mdr. har de fået MME har prøvet lidt af hvert pga gylp, men uden resulltat. Nu får de NAN 1 de har hele tiden haft problemer med at de gylper meget rigtig meget.

Nu har vi i en periode prøvet at give dem grød og de er rigtig glade for grøden men gylper stadigvæk meget. Ofte gylper de halve måltider op undtaget grøden ...

Annonce

... og er blevet meget pyldret efter måltiderne. Samtidig har de en periode ikke rigtig meldt sig. Hvad kan dette skyldes? og hvad kan jeg gøre?

Deres dag ser nogenlunde sådan ud.

kl. 6 vågner får tilbudt flaske ca. 100 ml
kl. 7-8.30 sover
kl 9 får tilbudt grød spiser mellem 0,5 - 1 dl grød
kl 9.30 - 12 sover
kl 12 får tilbudt flaske ca. 100 ml
kl 13.30- 15 sover
kl 16 får grød spiser mellem 0,5 -1 dl grød
kl 19 får 150 ml MME
kl 23 150 ml MME
kl 4 100 ml MME

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.