Blandet landhandel

6. april 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Blandet landhandel

Hej Helen

En lille sjov historie om svøb :-)

Min lille dejlige pige er nu lidt over 4 måneder og trives rigtig fint. Hun er blevet rigtig god til at sove - både nat og dag uden svøb.

Jeg prøvede jo at svøbe hende for et par måneder siden, da hun sov meget uroligt og det hjalp også et par dage, men så begyndte hun at bryde ud af svøbe og blive sur og ked af det, når jeg prøvede at svøbe hende og sov ikke særligt godt. Det skete så, at hun havde en dag, hvor hun gylpede alt op, hun fik og derfor valgte jeg, at hun skulle sove i sengen på farmands madras ved siden af mig (sov ellers i sin lift) og farmand på sofaen og der fik jeg mig en åbenbaring hehe - hun sover nemlig bedst med armene strakt helt ud fra kroppen (ikke over hovedet men ligeud) og har derfor brug for både plads og bevægelsesfrihed, hvilket svøbet og liften ikke gav hende. Hun har så siden da sovet rigtig fint i sin tremmeseng, som godt nok virker stor til hende, men hun er ikke det mindste utryg ved at ligge der :-) Så måske er der ...

Annonce

... andre, der kan bruge den historie til noget hehe.

Nå men et spørgsmål omkring barnevogn. Isolering af denne, når barnet ikke længere ligger i lift - aviser, tæpper, flamingoplader - i bunden, i siderne....??? Der er så mange gode råd, at man bliver helt forvirret. Hvad synes du der er bedst at isolere med og skal det både være i bunden og i siderne? Jeg har en helt ny Odder barnevogn og forestillede mig faktisk at sådan nogle var isolerede fra fabrikken af.

Et andet lille spørgsmål er omkring hue og babyer. Jeg har hørt at babyer skal have hue på indtil det er 20 grader. Hvornår stopper det? Altså hvilken alder gælder det fra? Skal hun så ligge med hue i barnevognen også når det er under 20 grader? Jeg spørger, fordi hun hurtigt får det for varmt og ikke skal have ret meget tøj på i barnevognen, før hun sveder og bliver gennemblødt på ryggen.

Et sidste spørgsmål, som beskæftigere farmand og moster rigtig meget - hvornår må man "ride ranke" og "kaste" med en baby;-)?

Venlig hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte