Brev:
Blandet landhandel
6. april 2008
Alder:
4 mdr.
Blandet landhandel
Hej Helen
En lille sjov historie om svøb :-)
Min lille dejlige pige er nu lidt over 4 måneder og trives rigtig fint. Hun er blevet rigtig god til at sove - både nat og dag uden svøb.
Jeg prøvede jo at svøbe hende for et par måneder siden, da hun sov meget uroligt og det hjalp også et par dage, men så begyndte hun at bryde ud af svøbe og blive sur og ked af det, når jeg prøvede at svøbe hende og sov ikke særligt godt. Det skete så, at hun havde en dag, hvor hun gylpede alt op, hun fik og derfor valgte jeg, at hun skulle sove i sengen på farmands madras ved siden af mig (sov ellers i sin lift) og farmand på sofaen og der fik jeg mig en åbenbaring hehe - hun sover nemlig bedst med armene strakt helt ud fra kroppen (ikke over hovedet men ligeud) og har derfor brug for både plads og bevægelsesfrihed, hvilket svøbet og liften ikke gav hende. Hun har så siden da sovet rigtig fint i sin tremmeseng, som godt nok virker stor til hende, men hun er ikke det mindste utryg ved at ligge der :-) Så måske er der andre, der kan bruge den historie til noget hehe.
Nå men et spørgsmål omkring barnevogn. Isolering af denne, når barnet ikke længere ligger i lift - aviser, tæpper, flamingoplader - i bunden, i siderne....??? Der er så mange gode råd, at man bliver helt forvirret. Hvad synes du der er bedst at isolere med og skal det både være i bunden og i siderne? Jeg har en helt ny Odder barnevogn og forestillede mig faktisk at sådan nogle var isolerede fra fabrikken af.
Et andet lille spørgsmål er omkring hue og babyer. Jeg har hørt at babyer skal have hue på indtil det er 20 grader. Hvornår stopper det? Altså hvilken alder gælder det fra? Skal hun så ligge med hue i barnevognen også når det er under 20 grader? Jeg spørger, fordi hun hurtigt får det for varmt og ikke skal have ret meget tøj på i barnevognen, før hun sveder og bliver gennemblødt på ryggen.
Et sidste spørgsmål, som beskæftigere farmand og moster rigtig meget - hvornår må man "ride ranke" og "kaste" med en baby;-)?
Venlig hilsen
Helle