Solstråle og gider ikke toilettet

6. april 2008

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Solstråle og gider ikke toilettet

Hej Helen.

Nu kan jeg endelig skrive vores solstrålehistorie til dig. Victoria har på de sidste 3 uger taget ½ kg. på. Hun er glad og kan nu næsten kravle. Ørerne er holdt op med at løbe og hun sover fint om natten (det gør jeg også :o))

Vi har skiftet dagpleje, da der var for meget sygdom og for meget dårlig stemning hos den anden; vi kunne ikke regne med, at vores børn skulle afsted pga. hyppige sygemeldinger fra dagplejer, mærkelige udtalelser om vores børns udvikling og laaaange indkøringsperioder ( Victoria startede i august, men nåede aldrig at blive kørt ind) osv... Den nye tog børnene hele dagen fra dag et, da jeg er startet på job, og der er ingen problemer. Tværtimod synes den nye dagplejer, at børnene er nemme, dejlige og har tilpasset sig fint, så vi er bare så glade. Børnene virker også glade. Isabella har ikke nævnt sin gamle dagplejer med et ord og hun er ikke til at drive hjem, når vi henter dem hos den nye.

Vi er så småt begyndt på toilettræning med Isabella. Hun begyndte med selv at ytre ønske om at komme på ...

Annonce

... toilettet og er fysisk klar til det. Vi købte en toiletstol, som hun er vældig interesseret i. Hun siger også: "Bella skal på toilettet", men når vi så tager hende med derud, siger hun: "Bella gider ikke toilettet". Så har vi ikke tvunget hende til noget. MEN på det seneste er hun holdt op med at fortælle, når hun har gjort i bleen. Det har hun ellers fortalt i rigtig lang til (ca. 3 måneder).

Nu er vi i tvivl om, hvad der sker med hende og hvordan vi skal gribe det an. Renligheden skal jo nok komme, men gør vi noget forkert i forhold til at lade hende bestemme, hvornår hun ikke gider? Hun laver ofte i bleen kort tid efter, hun har afvist at komme på toilettet. Vi vil jo ikke gøre det til et problem for hende, men støtte hende, hvis hun har behov for det. Hun er inde i en udvikling nu, hvor hun tager stilling til alting med gider/gider ikke... Hun siger også "Jeg elsker dig, mor" eller "jeg vil ikke dig, Mille (vores hund)".

Håber du kan give os nogle af dine sædvanlige gode indspark.

Mange kærlige hilsner
Isabellas og Victorias mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder