Dagpleje - 11 mdr.

2. april 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Dagpleje - 11 mdr.

Hej Helen

Tak for dit svar sidst det er altid rart at vide at det man gør er godt nok.

Nå men alt er gået godt siden sidst Naja er startet i dagpleje i starten af marts, det var ikke vores ønskested, men vi var på besøg og syntes dagplejemor var sød.
Det synes vi stadig men nu kommer det jo ikke an på hvad vi som forældre synes, men mere hvad Naja giver udtryk for, og derfor er vi kommet i tvivl.

Hun har været hos sin faste dagplejemor i 1 mrd og vi har stille og roligt kørt hende ind, da jeg først er startet på arbejde i denne uge. Hun har grædt når jeg har sagt farvel og dagplejemor har haft ringet et par gange at jeg måtte hente hende fordi hun var så ked. Hun piver også lidt når jeg henter hende og hun skal i hvert fald ikke holdes af dagplejemor mens jeg lige tager sko på og hun vil heller ikke sidde selv mens jeg tager sko på. Men hun er glad nok når vi kommer hjem.

Nå til sagens kerne i denne uge holder dagplejemor ferie og Naja skulle i gæstepleje, hun er kommet i gæstepleje hos dem vi helst ville have til at starte med, ikke at vi kender dem men havde kun hørt godt om dem (det er et ægtepar der begge er dagplejere) og det går bare så godt, ingen gråd hun smiler og leger, og ingen problemer med at mor må tage sko på.

Det ...

Annonce

... er også rigtigt hyggeligt når vi kommer om morgenen, så sidder de alle i køkkenet stille og roligt og hygger med morgenmad læser bøger og snakker, sådan lidt som man godt selv kunne tænke sig, at gøre hjemme hver dag hvis man ikke skulle, møde kl 7. Sådan er det ikke hos hendes faste dagplejemor, der sidder de ikke og hygger, der går de ind til legetøjet med det samme.

Naja vil ikke spise grød når hun lige er stået op, så hun får ikke mad hjemme. Så jeg siger hver dag hun ikke har spist, og spørger selvfølgelig om når jeg henter hende, hvordan det gået hvor meget hun har spist og sovet. Men hun får ikke grød kun en halv bolle eller rundstyk med smør og det, synes vi ikke er ordenlig morgen mad eller også har hun kun fået frugt om formiddagen. Hun vil heller ikke give hende makrel da hun synes det var for stærkt i smagen, sagde at det var hun ellers meget glad for her hjemme.

Nu skal hun jo tilbage til sin faste dagplejemor i næste uge og så må vi se om det bliver det sammen igen. Men hvis det gør skal vi så tage en snak med dagplejemor eller dagplejepædagogen vi kunne jo godt tænke os hun kom til at være hos gæsteplejen fast og ikke et helt 3 sted.

Ja det var en længere smøre håber du kan finde hoved og hale i det hele.

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!