Brev:
Motorisk aktiv, tørre pletter, madplan, tænder og søvn
25. marts 2008
Alder:
9 mdr.
Motorisk aktiv, tørre pletter, madplan, tænder og søvn
Hej Helen.
Ja nu har jeg efterhånden samlede lidt blandende spørgsmål sammen som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Milas er 9 ½ mdr. vejer 8,5 kg og er ca. 75 cm lang. Han er meget aktiv, men kravler ikke endnu men får skubbet sig hen til alt han vil. Han stiller sig op af alle ting nu, borde, gåvogn, sofa m.m. Tror du han kommer til at kravle eller er der bare nogle børn som ikke kravler?
Han har fået nogle tørre pletter på størrelse med en 1 krone, han har haft dem i 3 ugers tid nu. Det virker ikke som om de klør, men de er rug med helt små knopper inden i. De blir røde når han har været i bad. Har du en idé om hvad det kan være??
Vores dagligdag ser nogenlunde sådan ud:
tidlig morgen kl. 4-6
Flaske
kl ca. 8.30 vågner
kl. 9
Morgenmad havregrød eller pulvergrød
kl. 10.30 formiddagslur
kl. ca. 11.30-12.00 vågner
kl. 13.00 rugbrødshapser plus frugt eller tykmælk med frugtmos til dessert
kl. ca. 14.30 vågner
kl. 16.00 mos af alle slags grønsager
sover nogengange en halv times tid mellem 17-18
kl.18.30 Aftensmad med resten af familien.
kl. ca. 21
Flaske og blir lagt til natten.
Synes ikke han spiser så meget af gangen, vi er heldige hvis han spiser 1 dl grød om morgenen.
Ser det ellers fornuftigt ud??
Milas har 3 tænder og det ligner at han er ved at få 3 til samtidig i overmunden kan det være derfor han virker lidt urolig om natten men også irritabel i løbet af dagen?
Vi har prøvet 4 gange at Milas er vågnet om natten og bare skreget uden at vi kan stoppe ham og vi kan slet ikke få kontakt til ham, det virker som om han stadig sover men er vågen fordi han er sulten, men vil alligevel ikke have flaske. Det kan tage en hel time at få ham til ro. Har du et råd her??
Har du en god løsning til et putteritual?? For øjeblikket ligger vi sammen i og synger i vores seng til han falder i søvn derefter kommer han i sin egen seng er det okay??
Håber du kan hjælpe og på forhånd tak. :o)
Hilsen Natashia