Brev:
Vaccine, ernæring og et skulderklap
25. marts 2008
Alder:
7 mdr.
Vaccine, ernæring og et skulderklap
Hej Helen....
Håber du har haft en super dejlig påskeferie :))
Efter sidste brev har vi fået nyt liv herhjemme min datter er blevet så nem at lægge og sover en hel nat og vågner kun 1-2 gange og klarer sig 9 ud af 10 nætter uden flaske og det er fantastisk !!! Kan ligefrem se rynkerne forsvinde under øjnene !! Faktisk har jeg oplevet 2 nætter hvor hun bare sov :))
Din 3 minutters metode har virket supergodt og i kombination med fast putteritual, øge antallet af måltider og ekstra fedtstof i den hjemmelavede mad kører det rigtig rigtig godt... vores pige er blevet mere glad og harmonisk og elsker faktisk at blive puttet i sengen til sine lure... vi har stadig lidt klagen om aftenen når hun bliver lagt til natten men det er ingenting i forhold til hvad det var...
Så et kæmpe skulderklap til dig, jeg er så ubeskrivelig glad for din brevkasse og gode råd... jeg er inde at kigge næsten hver dag og det er en stor trøst at vide man ikke er alene og at der er så mange andre der døjer med problemer der minder om ens egne :)
Vi har nu brug for dine gode råd om følgende......
Min mand og jeg kan ikke rigtig beslutte om vi skal takke ja til en tuberkulose vaccine... Vi har fået den tilbudt fordi min mand er asiater og selv om vi aldrig rejser derned har vi fået tilbuddet fra sundhedsplejersken. Da farmor tager derned cirka hverandet år så kunne hun i teorien godt bære virusen og det er stort set begrundelsen for at vi fik tilbuddet.
Vores pige har reageret på sine første 2 vacciner med feber, irritabilitet, appetitløshed som varede i 2-3 dage og jeg er bange for hvilke bivirkninger denne vaccine har og desuden har jeg hørt at den er meget smertefuld - passer det ??
Har hørt at man overvejer at genindføre den i vaccinationsprogrammet i Danmark så det var måske ikke tosset og takke ja, men jeg gruer for hvordan hun påvirkes af den... Hun kan få den nu til 8 måneders undersøgelsen samme dag som vi skal til BOEL testen...
Næste spørgsmål går på ernæringen, er så bange for at give min datter agurkestænger, eller brødskorper eller andet af frygt for hun fejlsynker, hvordan ved man at ens barn er klar til at prøve ?? Har bemærket at hun tygger af og til spiser havregrød uden problemer men kan stadig kløjse i kartoffelmosen derfor blender jeg fortsat det hjemmelavede men er begyndt at købe lidt fra industrien for at bruge det som rettesnor i forhold til konsistens og mere variation i maden...
Hilsen Jeanne :))