Vaccine, ernæring og et skulderklap

25. marts 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vaccine, ernæring og et skulderklap

Hej Helen....

Håber du har haft en super dejlig påskeferie :))

Efter sidste brev har vi fået nyt liv herhjemme min datter er blevet så nem at lægge og sover en hel nat og vågner kun 1-2 gange og klarer sig 9 ud af 10 nætter uden flaske og det er fantastisk !!! Kan ligefrem se rynkerne forsvinde under øjnene !! Faktisk har jeg oplevet 2 nætter hvor hun bare sov :))

Din 3 minutters metode har virket supergodt og i kombination med fast putteritual, øge antallet af måltider og ekstra fedtstof i den hjemmelavede mad kører det rigtig rigtig godt... vores pige er blevet mere glad og harmonisk og elsker faktisk at blive puttet i sengen til sine lure... vi har stadig lidt klagen om aftenen når hun bliver lagt til natten men det er ingenting i forhold til hvad det var...

Så et kæmpe skulderklap til dig, jeg er så ubeskrivelig glad for din brevkasse og gode råd... jeg er inde at kigge næsten hver dag og det er en stor trøst at vide man ikke er alene og at der er så mange andre der døjer med problemer der minder om ens egne :)

Vi har nu brug for dine gode råd om følgende......

Min mand og jeg kan ikke rigtig beslutte om vi skal takke ja til en tuberkulose vaccine... Vi har fået den tilbudt fordi min ...

Annonce

... mand er asiater og selv om vi aldrig rejser derned har vi fået tilbuddet fra sundhedsplejersken. Da farmor tager derned cirka hverandet år så kunne hun i teorien godt bære virusen og det er stort set begrundelsen for at vi fik tilbuddet.

Vores pige har reageret på sine første 2 vacciner med feber, irritabilitet, appetitløshed som varede i 2-3 dage og jeg er bange for hvilke bivirkninger denne vaccine har og desuden har jeg hørt at den er meget smertefuld - passer det ??

Har hørt at man overvejer at genindføre den i vaccinationsprogrammet i Danmark så det var måske ikke tosset og takke ja, men jeg gruer for hvordan hun påvirkes af den... Hun kan få den nu til 8 måneders undersøgelsen samme dag som vi skal til BOEL testen...

Næste spørgsmål går på ernæringen, er så bange for at give min datter agurkestænger, eller brødskorper eller andet af frygt for hun fejlsynker, hvordan ved man at ens barn er klar til at prøve ?? Har bemærket at hun tygger af og til spiser havregrød uden problemer men kan stadig kløjse i kartoffelmosen derfor blender jeg fortsat det hjemmelavede men er begyndt at købe lidt fra industrien for at bruge det som rettesnor i forhold til konsistens og mere variation i maden...

Hilsen Jeanne :))

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor