Brev:
Vægtstigning og navlebrok
15. marts 2008
Alder:
2 mdr.
Vægtstigning og navlebrok
Hejsa...
Min datter har fået en navlebrok, og jeg ville lige høre om det er noget jeg skal gøre noget ved, eller om jeg bare skal lade den være. Lægen siger at jeg skal lade være med at gøre noget ved den - ikke trykke den ind osv. Mens min SP siger det modsatte. Hvad er det rigtige at gøre? Og hvornår forsvinder den? Hvorfor opstår en navlebrok?
Min datter er flaskebarn, da hun er allergisk overfor min modermælk. Min SP var bekymret for om hun tager nok på. Sidste gang havde hun taget 150g på, på 12 dage. Skal jeg være bekymret? Nu holder jeg hele tiden øje med hvor meget hun spiser, og hun vil altså ikke spise mere end hun gør nu, og jeg skal vel ikke tvinge hende til at spise, fordi hun ikke tager nok på.
Hun melder sig når hun er sulten, og jeg giver hende noget at spise. Første gang spiser hun 60-70 ml - og ofte går der ikke mere end en time, så tager hun 60-70 ml igen, og derefter sover hun gerne 3-4 timer. Jeg har prøvet at måle hvor meget hun indtager, og det lever ikke helt op til, hvad hun skal spise på nuværende tidspunkt. Hun gylper også en del...
Håber du kan hjælpe...ss..
Med venlig hilsen
Tina