Mad, søvn og amning - 12 mdr.

13. marts 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Mad, søvn og amning - 12 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver til dig fordi, jeg har nogle ting, jeg har tænkt en del over. Håber, du kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg kunne godt tænke mig at få en sove- og spiseplan for døgnet, nu hvor min søn snart bliver et år. Han sover stadig ikke mere end ½-2 timer ad gangen om natten, og det er meget hårdt. Normalt får han to lure i løbet af dagen, er det for meget med hans alder, og nu hvor han ikke sover meget om natten? I løbet af aftenen vil han slet ikke sove.

Min søn får mad, som han selv kan sidde med, men sådan noget som majs, ærter, agurkestykker og lignende vil han ikke putte i munden. Han leger bare med det, og til sidst ender det på gulvet. Hvordan får jeg ham til det? Må han godt få hele ...

Annonce

... frikadellen, stegt kylling, pommes frites i ovnen og sådan noget nu?

Han vågner tit og ofte om natten, og ind imellem bliver han ammet, men jeg vil gerne snart stoppe amningen, nu da han er blevet så stor. Han får ”kun” aften og evt. nat. Han nyder det meget, så tror ikke, han selv vil sige fra på noget tidspunkt. Hvordan gør jeg det bedst?

Håber, du kan hjælpe lidt endnu engang. Som sagt sover han ikke meget om natten, og har ikke gjort det i syv måneder nu, men der er åbenbart ingen, der kan hjælpe mig med det, men skulle du have fået nye idéer, modtages de med kyshånd :-) Ville være dejligt, hvis det bliver væsentlig bedre, inden jeg skal starte på arbejde igen.

På forhånd mange tak
fra den håbefulde

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien