Brev:
Laxoberaldråber mod forstoppelse
3. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Laxoberaldråber mod forstoppelse
Hej Helen
Vi har endelige efter flere måneder fået gang i vores datters mave. Hun har siden start på skemad haft meget hård mave, længe mellem afføringerne og ikke megen appetit. Laktulose har aldrig hjulpet hende, og da vores egen læge måtte give op, fik vi en henvisning til en børnelæge, der i første omgang mente, at vores datter skulle have mere væske. Det prøvede vi så at give hende med uden resultet.
Så læste jeg på lægevagten.dk om Laxoberaldråber til børn over 6 mdr. hvor laktulose ikke har hjulpet. I samråd med børnelægen startede vi med at give 5 dråber morgen og aften, og der var "gevinst" med det samme næste dag og har været det hver dag lige siden (en uge, 7, 9, 13) og i en konsistens, som ikke gør ondt at få ud... Jeg er naturligvis sikker på, at det er dråberne, der har virket.
Jeg vil nu høre dig, om hvorfor jeg ikke har hørt om Laxoberal nogen steder, hvorfor foreslår hvergen sp, egen læge eller børnelægen (eller dig :-)), at vi skal give det? Jeg synes, det er mærkeligt, at det er mig selv, der skal finde ud af det. Det er lige præcis sådan et middel, jeg har efterlyst, da vi har haft meget svært ved at få større mængder afføringsmiddel i hende som fx laktulose og movicol. Laxoberal er derfor helt perfekt, da vi jo altid kan være sikker på, at få de 5 dråber i hende.
Børnelægen siger, at Laxoberal ikke kan skade hendes mave, men kan du lidt nærmere forklare mig, hvordan det virker, hvad det egentligt er? Og evt. hvorfor, der ikke anbefales særlig mange steder?
Hilsen en lettet mor