Laxoberaldråber mod forstoppelse

3. marts 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Laxoberaldråber mod forstoppelse

Hej Helen

Vi har endelige efter flere måneder fået gang i vores datters mave. Hun har siden start på skemad haft meget hård mave, længe mellem afføringerne og ikke megen appetit. Laktulose har aldrig hjulpet hende, og da vores egen læge måtte give op, fik vi en henvisning til en børnelæge, der i første omgang mente, at vores datter skulle have mere væske. Det prøvede vi så at give hende med uden resultet.

Så læste jeg på lægevagten.dk om Laxoberaldråber til børn over 6 mdr. hvor laktulose ikke har hjulpet. I samråd med børnelægen startede vi med at give 5 dråber morgen og aften, og der var "gevinst" med det samme næste dag og har været det hver dag lige siden (en uge, 7, 9, 13) og i en konsistens, som ikke gør ondt at få ud... Jeg er naturligvis ...

Annonce

... sikker på, at det er dråberne, der har virket.

Jeg vil nu høre dig, om hvorfor jeg ikke har hørt om Laxoberal nogen steder, hvorfor foreslår hvergen sp, egen læge eller børnelægen (eller dig :-)), at vi skal give det? Jeg synes, det er mærkeligt, at det er mig selv, der skal finde ud af det. Det er lige præcis sådan et middel, jeg har efterlyst, da vi har haft meget svært ved at få større mængder afføringsmiddel i hende som fx laktulose og movicol. Laxoberal er derfor helt perfekt, da vi jo altid kan være sikker på, at få de 5 dråber i hende.

Børnelægen siger, at Laxoberal ikke kan skade hendes mave, men kan du lidt nærmere forklare mig, hvordan det virker, hvad det egentligt er? Og evt. hvorfor, der ikke anbefales særlig mange steder?

Hilsen en lettet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor