Tilbage til virkeligheden

22. februar 2008

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Tilbage til virkeligheden

Kære Helen

Intet nyt herfra et stykke tid - og det er selvfølgelig fordi alting bare kører! Vores skønne barn sover, spiser, leger, undersøger, snakker og tumler som han skal. Han er sjov og fræk og vældigt dejlig at kramme med. Det har været verdens bedste tur, vi har været på - SÅ meget tid til at være sammen alle tre - familiens indre ro er nærmest zen-agtig. Vi har det godt alle tre - mor er endda kommet i form ;) Nu skal vi bare have vedtaget ved lov, at alle småbørns-familier skal have lov til at drage til udlandet i måneder! Hildet være min chef!

Men! I næste uge sker det - vi sætter os i flyveren og vender hjem - til arbejde, mindre tid og andre vilkår. Og så tænker mor her selvfølgelig på - hvordan håndterer vi det bedst muligt! Helen to the rescue, please!!

Vores hverdag hernede er ren luksus - drengebarnet går i vuggestue 5-6 timer fra mandag til fredag og har selvfølgelig også haft nogle ugers ferie undervejs. Men vi har valgt at have ham i vuggestue, så der er sådan set meget fin rytme på hans liv. Han trives super med de små 6 timer, det er længe nok til, at han kan være med, og kort nok til, at vi får et friskt barn hjem. Samtidig har han haft os to gamle kameler til rådighed konstant resten af tiden - vi har jo intet skullet i månedsvis og har været noget-så-overskudagtige - hehe ;) Livet bliver sgu lidt bedre uden mobilen, mailen og den slags.

Vi holder fast i "9-15" når vi kommer hjem, og han skal i ...

Annonce

... sin gamle vuggestue (samme rum, samme pæd. og det hele). Vi har en god vuggestue - men den er ikke lige så fantastisk som hernede. Der er langt mere indetid, færre pædagoger til flere børn og der er lidt mere "run" på. Pædagogerne er dog søde og vi har det okay med det.

Men jeg kommer jo til at være væk ca. 3 lange dage hver uge pga arbejde (her taler vi 15 timers-dage). Her tager far over, men lilletrold får naturligvis ikke samme fornemmelse af, at vi er der som hernede. Eller sagt på den anden måde - hvordan håndterer vi den overgang? Han skal jo klare det, men det bliver en brat opvågning.

Derudover er han jo langt mere bevidst end da vi tog afsted - jeg tror, at han er mere knyttet til tingene nu hernede, end han var, da vi forlod Danmark sidste år. Han skal lære morfar at kende igen og alting er anderledes - vi har ikke en stor have derhjemme og den slags.

Det er nok et lidt diffust spørgsmål. Men MØDRE!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det bliver så meget anderledes det hele, og at jeg gerne vil have, at min lille ræser-trold får så god en overgang som muligt.

Håber du har det godt - og god fornøjelse med de mange, mange mails du har liggende ;) Jeg læste forresten i et indlæg, at nogen mente, du var for kontant. Jeg er komplet uenig og synes netop du mestrer kunsten at besvare os mødre med alle vores følsomheder både varmt, bestemt og konstruktivt.

Kærlig hilsen
Mor (samt mine to "drenge")

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!