Brev:
Tilbage til virkeligheden
22. februar 2008
Alder:
18 mdr.
Tilbage til virkeligheden
Kære Helen
Intet nyt herfra et stykke tid - og det er selvfølgelig fordi alting bare kører! Vores skønne barn sover, spiser, leger, undersøger, snakker og tumler som han skal. Han er sjov og fræk og vældigt dejlig at kramme med. Det har været verdens bedste tur, vi har været på - SÅ meget tid til at være sammen alle tre - familiens indre ro er nærmest zen-agtig. Vi har det godt alle tre - mor er endda kommet i form ;) Nu skal vi bare have vedtaget ved lov, at alle småbørns-familier skal have lov til at drage til udlandet i måneder! Hildet være min chef!
Men! I næste uge sker det - vi sætter os i flyveren og vender hjem - til arbejde, mindre tid og andre vilkår. Og så tænker mor her selvfølgelig på - hvordan håndterer vi det bedst muligt! Helen to the rescue, please!!
Vores hverdag hernede er ren luksus - drengebarnet går i vuggestue 5-6 timer fra mandag til fredag og har selvfølgelig også haft nogle ugers ferie undervejs. Men vi har valgt at have ham i vuggestue, så der er sådan set meget fin rytme på hans liv. Han trives super med de små 6 timer, det er længe nok til, at han kan være med, og kort nok til, at vi får et friskt barn hjem. Samtidig har han haft os to gamle kameler til rådighed konstant resten af tiden - vi har jo intet skullet i månedsvis og har været noget-så-overskudagtige - hehe ;) Livet bliver sgu lidt bedre uden mobilen, mailen og den slags.
Vi holder fast i "9-15" når vi kommer hjem, og han skal i sin gamle vuggestue (samme rum, samme pæd. og det hele). Vi har en god vuggestue - men den er ikke lige så fantastisk som hernede. Der er langt mere indetid, færre pædagoger til flere børn og der er lidt mere "run" på. Pædagogerne er dog søde og vi har det okay med det.
Men jeg kommer jo til at være væk ca. 3 lange dage hver uge pga arbejde (her taler vi 15 timers-dage). Her tager far over, men lilletrold får naturligvis ikke samme fornemmelse af, at vi er der som hernede. Eller sagt på den anden måde - hvordan håndterer vi den overgang? Han skal jo klare det, men det bliver en brat opvågning.
Derudover er han jo langt mere bevidst end da vi tog afsted - jeg tror, at han er mere knyttet til tingene nu hernede, end han var, da vi forlod Danmark sidste år. Han skal lære morfar at kende igen og alting er anderledes - vi har ikke en stor have derhjemme og den slags.
Det er nok et lidt diffust spørgsmål. Men MØDRE!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det bliver så meget anderledes det hele, og at jeg gerne vil have, at min lille ræser-trold får så god en overgang som muligt.
Håber du har det godt - og god fornøjelse med de mange, mange mails du har liggende ;) Jeg læste forresten i et indlæg, at nogen mente, du var for kontant. Jeg er komplet uenig og synes netop du mestrer kunsten at besvare os mødre med alle vores følsomheder både varmt, bestemt og konstruktivt.
Kærlig hilsen
Mor (samt mine to "drenge")