Brev:
Aftenritual, tænder og tandbørstning
18. februar 2008
Alder:
7 mdr.
Aftenritual, tænder og tandbørstning
Kære Helen
Vi vil gerne stille dig nogle flere spørgsmål vedr. Silas, som nu er 7 måneder og stadig meget urolig om natten, dvs. vågner hver anden time. Han sover tungest og mest sammenhængende, fra kl 19-19.30 hvor han bliver lagt til kl. ca. 24-24.30.
Resten af natten vågner han hver anden time. Vi synes vi har fået fint styr på temperaturen og luftfugtigheden i hans soveværelse. Vi har givet ham grød to gange dagligt, som du forslog, men vi må sande, at han enten ikke får fyldt nok på i løbet af dagen, eller vi gør noget ganske forkert. Vi har forsøgt at give ham havregrød om morgenen, men det vil han ikke tage, så han får stadig kun bryst om morgenen.
Vi er igang med at vænne ham fra bryst når han skal sove. Lige nu vugger jeg ham til ro i mine arme og lægger ham over i sin seng, når han halvsover. Vi vil gerne give ham noget vand eller modermælkserstatning, i stedet for at jeg ammer ham i forbindelse med sengelægningen, og da han har nu fået 1 1/2 tand vil vi også gerne igang med at børste hans tænder. Er det ikke en dum vane at starte på at give ham mælk eller vand, EFTER vi har masseret hans gummer med babytandbørsten, eller er det helt okay i forhold til hans tænders udvikling. Er det i øvrigt vigtigt for ham, at han allerede nu lærer, at tandbørstning foregår på badeværelset?
Vi har ikke fundet en flaske han vil tage, men en kop med en tud, som han sikkert godt kan få af, så derfor kan han ikke ligge alene med den. Han er dog helt glad for koppen, som han bruger til hver måltid og får tilbudt i løbet af dagen. Skal vi presse meget på med at finde en flaske?
Eller skal vi også allerede nu tænke på at han skal i institution, når han er 12-13 måneder?
Vi glæder os til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
Martin og Lotte