Aftenritual, tænder og tandbørstning

18. februar 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Aftenritual, tænder og tandbørstning

Kære Helen

Vi vil gerne stille dig nogle flere spørgsmål vedr. Silas, som nu er 7 måneder og stadig meget urolig om natten, dvs. vågner hver anden time. Han sover tungest og mest sammenhængende, fra kl 19-19.30 hvor han bliver lagt til kl. ca. 24-24.30.

Resten af natten vågner han hver anden time. Vi synes vi har fået fint styr på temperaturen og luftfugtigheden i hans soveværelse. Vi har givet ham grød to gange dagligt, som du forslog, men vi må sande, at han enten ikke får fyldt nok på i løbet af dagen, eller vi gør noget ganske forkert. Vi har forsøgt at give ham havregrød om morgenen, men det vil han ikke tage, så han får stadig kun bryst om morgenen.

Vi er igang med at vænne ham fra bryst når han skal sove. Lige nu vugger jeg ham til ro i mine arme og lægger ham over i sin seng, når han halvsover. Vi vil gerne give ham noget vand eller modermælkserstatning, ...

Annonce

... i stedet for at jeg ammer ham i forbindelse med sengelægningen, og da han har nu fået 1 1/2 tand vil vi også gerne igang med at børste hans tænder. Er det ikke en dum vane at starte på at give ham mælk eller vand, EFTER vi har masseret hans gummer med babytandbørsten, eller er det helt okay i forhold til hans tænders udvikling. Er det i øvrigt vigtigt for ham, at han allerede nu lærer, at tandbørstning foregår på badeværelset?

Vi har ikke fundet en flaske han vil tage, men en kop med en tud, som han sikkert godt kan få af, så derfor kan han ikke ligge alene med den. Han er dog helt glad for koppen, som han bruger til hver måltid og får tilbudt i løbet af dagen. Skal vi presse meget på med at finde en flaske?

Eller skal vi også allerede nu tænke på at han skal i institution, når han er 12-13 måneder?

Vi glæder os til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Martin og Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor