Brev:
Autostol, mad, sovevaner
5. februar 2008
Alder:
10 mdr.
Autostol, mad, sovevaner
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål omkring autostol.
Er det bedst at barnet sidder bagudvendt så længe som muligt eller hvordan er det nu?
Mikkel sidder stadig i den bagudvendte autostol som man tager ud af bilen hver gang og som vi har brugt siden han var ca. 4 mdr. Den går op til 13 kg. Vi har lejet den gennem babysam.
Han er dog ved at være for lang til at sidde i den.
Vi har fra nogle venner fået en Römer King autostol til at sætte fast i bilen. Den er forudvendt og går fra 9-18 kg.
Vores problem er, at Mikkel ikke vejer mere end 8 kg og har gjort dette længe. (Han er meget aktiv og spiser meget - forbrænder bare det hele med det samme) Altså en lang og tynd dreng :-)
Skal vi ud og købe en anden bagudvendt autostol op til 13 kg (hvis man kan få nogle som passer i længden? Eller sker der noget ved at sætte ham i den forudvendte vi har selvom der mangler et kg.?
Ja så har jeg også lige et spørgsmål om noget helt andet, nemlig mad. Hvornår må man give rugbrød med kerner i? Mikkel får brød uden kerner da jeg har hørt at de ikke kan fordøje kernerne. Hvornår kan han det?
Hvornår må børn få alm. pålæg i skiver som hamburgerryg, rullepølse o.s.v. ? Er det pga saltindholdet at man ikke giver dette i starten?
Og til sidst: Hvornår ved jeg at Mikkel kan nøjes med at sove én lur om dagen? Han sover pt to lure af ca. 1 1/2 times varighed hver dag. Han skal i dapleje fra på mandag og jeg ved at de andre børn her er lidt ældre og kun sover én gang dagligt. Jeg vil jo helst ikke at dagplejeren ændre på noget før han er parat til det.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Mikkels mor