Autostol, mad, sovevaner

5. februar 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Autostol, mad, sovevaner

Hej Helen

Jeg har lige et spørgsmål omkring autostol.

Er det bedst at barnet sidder bagudvendt så længe som muligt eller hvordan er det nu?

Mikkel sidder stadig i den bagudvendte autostol som man tager ud af bilen hver gang og som vi har brugt siden han var ca. 4 mdr. Den går op til 13 kg. Vi har lejet den gennem babysam.
Han er dog ved at være for lang til at sidde i den.

Vi har fra nogle venner fået en Römer King autostol til at sætte fast i bilen. Den er forudvendt og går fra 9-18 kg.
Vores problem er, at Mikkel ikke vejer mere end 8 kg og har gjort dette længe. (Han er meget aktiv og spiser meget - forbrænder bare det hele med det samme) Altså en lang og tynd dreng :-)

Skal vi ud og købe en anden bagudvendt autostol op til 13 kg (hvis man kan få nogle som passer i længden? Eller sker der ...

Annonce

... noget ved at sætte ham i den forudvendte vi har selvom der mangler et kg.?

Ja så har jeg også lige et spørgsmål om noget helt andet, nemlig mad. Hvornår må man give rugbrød med kerner i? Mikkel får brød uden kerner da jeg har hørt at de ikke kan fordøje kernerne. Hvornår kan han det?

Hvornår må børn få alm. pålæg i skiver som hamburgerryg, rullepølse o.s.v. ? Er det pga saltindholdet at man ikke giver dette i starten?

Og til sidst: Hvornår ved jeg at Mikkel kan nøjes med at sove én lur om dagen? Han sover pt to lure af ca. 1 1/2 times varighed hver dag. Han skal i dapleje fra på mandag og jeg ved at de andre børn her er lidt ældre og kun sover én gang dagligt. Jeg vil jo helst ikke at dagplejeren ændre på noget før han er parat til det.

Glæder mig til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
Mikkels mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre