Brev:
Vække for mad og øge kropsfornemmelsen
4. februar 2008
Alder:
2 mdr.
Vække for mad og øge kropsfornemmelsen
Hej Helen
Jeg glemte helt et lille spørgsmål i min sidste mail. :-)
Jeg kan se, at du nogle gange råder til at give mad lidt før midnat, så forældrene får lidt længere sovetid om natten. Mener du hermed, at det er ok at vække babyen bare for at give et måltid?
Jeg spørger fordi, jeg har hørt, at man aldrig skal vække en baby, med mindre det er fordi den ikke spiser nok og så vil jeg jo helst ikke gøre noget galt :-) Men længere sovetid er jo altid tiltalende... Har alder nogen betydning eller ville det også være ok for min lille pige, som er lidt over 9 uger.
Hun sover faktisk en del timer i træk allerede, men de ligger jo nogle gange fra kl. 20 og det ville da være dejligt, hvis de lå fra kl 22-23-tiden istedet. Lidt af et luksus-problem måske hehe...
Og et lille tillægsspørgsmål til at svøbe et barn. Hvor længe har sådan en lille størrelse behov for dette normalt? Hvis der da er "en normal". Jeg tænker uger, måneder eller hvordan.
Er det når hun opdager, at hendes hænder/arme rent faktisk hænger sammen med hende og begynder at bruge dem bevidst at det ikke skulle være nødvendigt længere, for der må hun jo have øget sin kropsfornemmelse.... Og er der andet man kan gøre for hendes kropsfornemmelse på nuværende tidspunkt, når hun nu er sådan en lille flagrende en, når hun sover ;-) Jeg tænker på massage eller andre ting.. ?
Med venlig hilsen
Helle