Hvor er jeg trist i dag...

31. januar 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Hvor er jeg trist i dag...

Hej Helen

Jeg er i dårligt humør. Træt og ugidelig – ingen energi eller lyst på livet. Føler mig fanget i et sort hul, uden noget at glæde mig til. Kan ikke overskue dagligdagen og har bare lyst til at slukke på én eller anden knap og gå i sort.

Førhen var jeg glad om morgenen med lyst til en ny dag og et smil på læben. I dag bliver jeg bare i mere dårligt humør, hvis jeg tænker lidt frem... hverken tiden om to timer eller om 7 timer virker særligt tiltrækkende. Endeløse nætter – som starter ved 21 tiden og først slutter knap 12 timer senere giver måske 6 timers søvn afbrudt 5-6 gange. Dagene ligner hinanden, en kamp for at holde min 3 mdrs baby vågen og spise sig mæt i forhåbning om, at denne nat kunne blive bedre.

Skuffelse og nederlag og frustration, når det ikke lykkedes. Den evige kamp om at sove, klemme øjnene hårdt i, når han er lagt i barnevognen, prøve alle mulige og umulige anordninger for at sove, kun observere vejrtrækningen, drømme mig hen til dejlige steder, forestille mig endeløse sorte huller hvor øjnene ikke kan se – for at give op efter 1½ time, eller netop falde hen og blive vækket af babyalarmen efter 10 minutter.

Endeløse timer bøjet ind over tremmesengen – så tag dog den sut – for så at give op, tage barnet op og vugge lidt, give mere mad, bøvse af uden held, ...

Annonce

... lægge ham igen, prøve med sutten, tage ham op og så videre... jeg orker simpelthen ikke mere.

Eftermiddagene, hektiske, når storebror kommer hjem og har savnet sin mor og finder hende uden overskud og med irritaion i stemmen, når han spørger om vi skal læse en bog eller om jeg vil hjælpe ham med noget: ikke lige nu, Jonas skal spise eller skiftes eller, eller,,, vi må vente til han sover. Derefter aftensmaden og multitaske for at få madpakkerne færdige samtidig og skolde flasker og finde tøj frem til næste dag, alt sammen inden aftensmaden bliver indtaget - så jeg kan komme i seng når Jonas bliver lagt.

Tristheden, der overvælder mig, når min store dreng så endelig falder i søvn til albertes sange og ikke til sin mors godnatsang og kærlige stryg over ryggen og formaninger til mig selv om, at i morgen må du gøre det bedre.

I skrivende stund græder jeg ... tårerne bare triller ned og svier i øjenkrogen og gør tasterne utydelige... jeg har utrolig ondt af mig selv og af min store dreng og kan ikke se lys nogen steder. Ofte tænker jeg alligevel, at det ikke er så slemt, at tiden arbejder for os, at det bliver forår og sommer og at den mindste så for pokker må sove noget bedre. At der igen bliver tid til mig og den store... men ikke i dag. I dag er jeg bare så forbandet ked af det og trist.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine