Maveproblemer - 1 mdr.

28. januar 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Maveproblemer - 1 mdr.

Hej

Først en tak for en rigtig go brevkasse med mange gode råd.

Vi fik den 5. januar en dejlig datter der meldte sin ankomst små tre uger før termin (23.Januar) Hun vejede 2656g og var 47 cm. Efter hjemkomst blev vi genindlagt med gulsot, og kom hjem efter to dage. Sundhedsplejersken var her sidst d. 16 januar hvor hun vejede 2950g, så hun tager fint på, og jeg har masser af mælk, som hun spiser lystigt af, så det er dejligt.

Her kommer så mit spørgsmål, hun har gevaldige mavekneb, og troede til at begynde med at det var forstoppelse, men fik efter konsultation af sundhedsplejersken, af vide at det kunne hun ikke ha med hendes alder. Det er værst om aftenen, hvor hun presser og presser og græder hjerteskærende, hun falder næsten kun til ro ved at ligge på min brystkasse og falder så i søvn, men når vi så ...

Annonce

... prøver at lægge hende i barnevognen, gerne svøbt i dynen, vågner hun igen og græder, som om hun ikke vil lægge på ryggen.

Jeg ammer hende ca hver 2- 3 time, om dagen nogen gange oftere. De turbulente timer kører fra ca 22 til 24 tiden hvorefter hun sover ca tre timer så ammer og skifter jeg hende, så sover hun ca tre timer, frem til ved otte nitiden hvor vi står op, men vi har også haft nogle nætter hvor hun har været vågen og grædt nogle timer fra 03 til 05.

Vi har prøvet at lave cyklebevægelser, og gnide hende på maven, og der kommer også nogle gevaldige prutter med masser af lugt. Om dagen når vi går tur med barnevognen sover hun dejligt. Vi er ikke begyndt at bruge sut endnu, da hun var så lille, og jeg ville være sikker på amningen var igang.

Håber du kan give os nogle råd.

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder