Brev:
Maveproblemer - 1 mdr.
28. januar 2008
Alder:
1 mdr.
Maveproblemer - 1 mdr.
Hej
Først en tak for en rigtig go brevkasse med mange gode råd.
Vi fik den 5. januar en dejlig datter der meldte sin ankomst små tre uger før termin (23.Januar) Hun vejede 2656g og var 47 cm. Efter hjemkomst blev vi genindlagt med gulsot, og kom hjem efter to dage. Sundhedsplejersken var her sidst d. 16 januar hvor hun vejede 2950g, så hun tager fint på, og jeg har masser af mælk, som hun spiser lystigt af, så det er dejligt.
Her kommer så mit spørgsmål, hun har gevaldige mavekneb, og troede til at begynde med at det var forstoppelse, men fik efter konsultation af sundhedsplejersken, af vide at det kunne hun ikke ha med hendes alder. Det er værst om aftenen, hvor hun presser og presser og græder hjerteskærende, hun falder næsten kun til ro ved at ligge på min brystkasse og falder så i søvn, men når vi så prøver at lægge hende i barnevognen, gerne svøbt i dynen, vågner hun igen og græder, som om hun ikke vil lægge på ryggen.
Jeg ammer hende ca hver 2- 3 time, om dagen nogen gange oftere. De turbulente timer kører fra ca 22 til 24 tiden hvorefter hun sover ca tre timer så ammer og skifter jeg hende, så sover hun ca tre timer, frem til ved otte nitiden hvor vi står op, men vi har også haft nogle nætter hvor hun har været vågen og grædt nogle timer fra 03 til 05.
Vi har prøvet at lave cyklebevægelser, og gnide hende på maven, og der kommer også nogle gevaldige prutter med masser af lugt. Om dagen når vi går tur med barnevognen sover hun dejligt. Vi er ikke begyndt at bruge sut endnu, da hun var så lille, og jeg ville være sikker på amningen var igang.
Håber du kan give os nogle råd.
Med venlig hilsen
Maria