Et lille mirakel

25. januar 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Et lille mirakel

Hej Helen

Denne gang har jeg ikke rigtig noget spørgsmål, men jeg må altså lige fortælle om, hvor godt det går her hos os - ja jeg må jo sige, at der er sket lidt af et mirakel mht til Malthes søvn :-)

Malthe har jo altid har haft svært ved at koble fra og falde i søvn selv om dagen. Han har siden han blev født haft et stort behov for tryghed og hjælp til at sove ved, at vi har vugget ham i vores arme. Da han blev 6 mdr prøvede vi så igen at få ham til at sove selv om dagen (som han gør om aftenen) hvilket er gået over al forventning. Med et lille fast putteritual, meget lig det om aftenen, ja så falder han faktisk nu i søvn selv på mellem 5-10 minutter og har gjort det i over 14 dage.

Jeg kan ikke beskrive, hvor stor en glæde det er for os :-) Men ikke nok med det, har han efterhånden flere gange selv ...

Annonce

... kommet videre i søvnen (uden at blive vugget), kun med lidt hjælp med sutten, og så sovet mellem 1,5-3 timer ved dette - hvor skønt!! Så det bliver til 11-11,5 time om natten og 2,5-4 timer om dagen. Vi kan ikke klage.

Han triller begge veje og er meget aktiv og glad i løbet af dagen. Han har fået sine 2 første tænder i undermund, og Han vejer ca, 10 kg og er 75 cm. Det tror da f..., for han spiser simpel hen så godt. Han får 3 måltider skemad, hvor grøntsagsmosen er et stort hit, lige meget hvad den er lavet af. Han spiser også havregrød, øllebrød osv og flere slags fisk, kylling og oksekød. Yderligere er han meget modtagelig overfor at agurkestænger, brødskorper mv. Maven fungere fint og der er stadig plads til mælken.

Så Helen jeg ville bare lige fortælle om vores lille succeshistorie :-)

Venlig Hilsen Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor