Brev:
Vuggestuen siger afføringen er for tynd
21. januar 2008
Alder:
21 mdr.
Vuggestuen siger afføringen er for tynd
Hejsa Helen
...det drejer sig denne gang om min søn på 21 mdr;
Det handler om, at farvel-samtalen i vuggestuen efterhånden altid handler om Frederiks afføring, hvilket jeg efterhånden synes er ved at være lidt for meget.
Han har altid haft en afføring som nogen dage ser lidt "grov"/ "ufordøjet" ud og den kan ikke kaldes fast. Sådan har den altid været og det har vi egentlig ikke været bekymrede over, da han har det fint og ikke virker generet af det.
Han spiser fint (= spiser MEGET), drikker meget både vand og mælk, og får ikke speciel "børnemad", får slet ikke kage, sukker og lignende (har aldrig smagt det) og er desuden en meget aktiv dreng.
MEN - siden han er begyndt i vuggestue er det blevet til et næsten dagligt samtale-emne... i starten ringede de flere gange at han skulle hentes, fordi han havde "diarre" (hvilket det altså ikke er, det er bare ikke fast), det gør de så ikke mere, men de konstaterer næsten dagligt at han har meget og tynd afføring, og giver tydelig udtryk for at det ikke er som det skal være (både mængden og udseendet).
Jeg mener jo bare det handler om at han dels får meget "voksen-mad", han er aktiv, får masser af væske og spiser store mængder, og umiddelbart vurderer jeg ikke selv der er grund til bekymring, men har efterhånden brug for at få en udenforståendes mening...hvad siger du ud fra ovenstående beskrivelse?
På forhånd tak.