Brev:
Har hun ondt i maven eller skal vi tilbyde hende mere mad?
15. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Har hun ondt i maven eller skal vi tilbyde hende mere mad?
Hej Helen
Tusind tak for dit svar på vores spørgsmål.
I aften d. 15/1 har hun f.eks været utrolig ked af det. Vågnede kk 17. Spiste 135 ml men meget langsomt og virkede til at hun bare ville have noget at sutte på, så tilbød hende ikke mere mad. Hun havde afføring. Blev puttet kl 18.15 i sin vugge inde i stuen ved os, sov i 15 min og begyndte at græde. Satte mig ned ved siden af vuggen og skubbede til den mens jeg holdte en hånd på hende. Jeg var nemlig for stædig til at tage hende op, fordi jeg vidste at hun havde spist godt og var træt. Hun blev ved med at græde og det gik over i rigtig gråd, så tog jeg hende op til mig. Jeg kunne trøste hende lidt, men var hun stadig meget anspændt og kunne ikke falde rigtig til ro.
Da klokken blev 19.45 gav vi hende noget at spise, fordi hun stadig var vrøvlet. Spiste igen på samme måde som måltidet før, og virkede mere utilfreds. Følte at hun havde lidt ondt i maven. Så jeg tilbød hende heller ikke mere mad efter de 135 ml. er nemlig bange for at hun får mere ondt i maven, hvis hun spiser mere. Vi puttede hende kl 21, hun græd lidt men jeg kunne trøste hende i vuggen.
Hvad skal vi gøre? Blive ved med at tilbyde hende mad, selvom hun spilder og ikke bliver mere tilfreds af at få mad ned i maven eller hvad?
Hun har det med at svaje utrolig meget bag over når jeg går med hende liggende i mine arme. Altså benene helt om mod ryggen og hovedet lidt op og virker total stiv. Har faktisk altid gjort det.
Betyder det hun har ondt i maven?
Med venlig hilsen
Mette