Bider stykker af og kaster op, stå selv og tilberedning af fisk

15. januar 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Bider stykker af og kaster op, stå selv og tilberedning af fisk

Hej Helen

Synes jeg har mange spørgsmål, men det vigtigst lige pt er at min dreng er blevet glad for agurk stave osv men han får tygget store stykker af og får slugt dem, og så kaster han op. Det er nu sket 3-4 gane og jeg begynder at blive en smule nervøs for at give ham disse staver. Han kan gøre det samme med rugbrød.

Er ideen så at jeg kan give ham nogle gulerodsstave? og skal de bare være friske? eller synes du jeg skal vente lidt med at det. Tænker bare at det er vigtigt rent motorisk og derfor er lidt synd. Han bruger jo tilgengæld hænder og fingre til at legetøj, fjernbetjeninger hihi osv, så han mangler jo ikke, men alligevel...

Jo, en anden ting er at han for tiden meget gerne vil stå dagen lang. Super hårdt for mig og mine arme. Han har stået på flad fod næsten fra start ca 2-3 måned og nu vil han så gerne stå. Han er jo kun 6,5 måned så vi øver meget på gulvet at ligge på maven. Det havde vi som så mange andre glemt lidt nu hvor han sidder godt, men det er ved at komme igen og han er især god til at trille fra ...

Annonce

... ryg til mave. Han skubber numsen helt i vejret og benene ind under, men han er jo ikke stærk nok til at løfte overkroppen så han kommer ingen steder og bliver selvfølgelig hurtigt meget sur. Synes det der stå halløj er lidt hårdt og synes det tager til. Ved ikke om det er en dum ting eller va? Han siger selv stop og knækker i benene men først efter lang tid. Synes jeg det er nok og prøver at sætte ham, feks. på mit skød, spænder han imod og rejser sig igen hihi

Og jo sidste ting hihi Fisk.... hvordan vil du koge det? Jeg vil gerne lave lidt små portioner jeg kan fryse ned og tage op men er i tvivl med alt det der står med dampning osv. Kan man ikke bare putte det i en gryde, tage op, putte i boks eller pose i små portioner og så fryse ned? Og hvordan tøes det bedst op?

Hold da op så kom det alligevel ud alt sammen. Tusind tak for hjemmesiden og tak for de ugentlige ting på tekst tv. Jeg synes at det er godt at læse det på fjernsynet når jeg går i seng og glæder mig altid til de opdateres.

Tak for nu.

Med venlig hilsen
Sebmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig