Dagplejen går bedre

14. januar 2008

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Dagplejen går bedre

Kære Helen

Først vil jeg lige sige tak for dine svar. og fortælle at vi har haft nogle rigtig gode dage i dagplejen. De sidste to gange har Freja ikke grædt ved afleveringen. og hun har hygget sig derhenne og virket glad når vi har snakket om hvad de har lavet m.m.

De sidste to gange har hun faktisk sagt at jeg skulle gå??? det har hun aldrig gjort i vuggestuen. Hun er meget stille/mut når jeg afleverer hende og vil sidde ved dagpleje´moren. hvor hun sidder et stykke tid inden hun rejser sig og begynder at lege. Det er som om hun har det bedre med det efter hun begyndte at sove derovre. Hun har sin dyne med og dagpleje moren siger at dynen og hendes bamser følger hende overalt når hun leger. tror måske det giver hende en tryghed.

Herhjemme er hun ...

Annonce

... lidt mere træt men i rigtig godt humør og rigtig glad for lillebror som skal være hvor hun er. Det eneste er stadig sengetid, men jeg er begyndt at sidde ved hende indtil hun falder i søvn, det giver hende mere ro og hun falder hurtigere i søvn - så må vi tage den på et senere tidspunkt.

Er det normalt at det skifter så hurtigt fra at være så ked af det til at det er ok?? (i forhold til dagplejen) eller "samarbejder" hun for meget?

Vi har tænkt på at købe en seng til hende for at gøre det lidt mere hyggeligt end tremmesengen. Er det for tidligt? tror du vi så får problemer med at hun står op hele tiden?

Det sidste spørgsmål er ang Silas på 7 uger. kan man sige at appetitspring ligger på bestemt tider eller er det meget forskelligt fra barn til barn?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

det er vist på tide at jeg skriver og siger tusind, tusind tak for alle dine råd og vejledninger! Det er jo super dejligt at have en som dig at henvende sig til med alle de spørgsmål der kommer op i forbindelse med at være forældre. Det har været en fantastisk stor hjælp at læse dine svar, ikke kun til mig, men også til andre forældre.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden din brevkasse – bare muligheden for at kunne stille de 'dumme' spørgsmål, er utrolig beroligende, for ikke at nævne at se at der er andre der ude som pusler med de samme problemer som jeg gør.

Så tusind tak for din hjælp!

Bedste hilsner
Mor til pige på 5 måneder