Brev:
Dagplejen går bedre
14. januar 2008
Alder:
2 år, 3 mdr.
Dagplejen går bedre
Kære Helen
Først vil jeg lige sige tak for dine svar. og fortælle at vi har haft nogle rigtig gode dage i dagplejen. De sidste to gange har Freja ikke grædt ved afleveringen. og hun har hygget sig derhenne og virket glad når vi har snakket om hvad de har lavet m.m.
De sidste to gange har hun faktisk sagt at jeg skulle gå??? det har hun aldrig gjort i vuggestuen. Hun er meget stille/mut når jeg afleverer hende og vil sidde ved dagpleje´moren. hvor hun sidder et stykke tid inden hun rejser sig og begynder at lege. Det er som om hun har det bedre med det efter hun begyndte at sove derovre. Hun har sin dyne med og dagpleje moren siger at dynen og hendes bamser følger hende overalt når hun leger. tror måske det giver hende en tryghed.
Herhjemme er hun lidt mere træt men i rigtig godt humør og rigtig glad for lillebror som skal være hvor hun er. Det eneste er stadig sengetid, men jeg er begyndt at sidde ved hende indtil hun falder i søvn, det giver hende mere ro og hun falder hurtigere i søvn - så må vi tage den på et senere tidspunkt.
Er det normalt at det skifter så hurtigt fra at være så ked af det til at det er ok?? (i forhold til dagplejen) eller "samarbejder" hun for meget?
Vi har tænkt på at købe en seng til hende for at gøre det lidt mere hyggeligt end tremmesengen. Er det for tidligt? tror du vi så får problemer med at hun står op hele tiden?
Det sidste spørgsmål er ang Silas på 7 uger. kan man sige at appetitspring ligger på bestemt tider eller er det meget forskelligt fra barn til barn?