Brev:
Sødmælk, skorper, forberedelse på vuggestue.
13. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Sødmælk, skorper, forberedelse på vuggestue.
Hej Helen.
Lige et par spørgsmål.
I mit sidste brev skrev du tilbage om at Carolina nu må begynde at få sødmælk hvis det indgår som en del af vores mad. Vi spiser aldrig sovs, og hvis vi engang imellem gør, er det altid lavet på minimælk. Må hun ikke gerne få sødmælk alligevel?
Jeg tænker at hun jo skal have det på et eller andet tidspunkt. Jeg synes jeg kan huske at have læst i nogle af de svar du har skrevet til andre at de fra 6 mdr. alderen må begynde at få skorper og gulerødder at sidde med. Er det rigtigt? Og hvilke skorper er det?
Hun skal begynde i vuggestue i starten af marts (da vi desværre ikke har råd til at jeg går hjemme længere:-(
Hvornår skal hun forberedes til det. Her mener jeg i forhold til soverytmer. Jeg ved fra andre at de helst vil have at de sover fra ca kl 12 og så et par timer frem. Hvor lang tid før skal jeg begynde at vække hende om morgenen så det passer med at hun igen skal sove ca kl 12?
For i øjeblikket er vi inde i en periode der siger at hun vågner ca kl 8-9 og så sover hun jo igen efter ca 1½ time. Andre dage er det kl 7 hun står op og så igen efter1½ time. Når jeg skal til at køre hende ind i den anden rytme, skal jeg så trække tiden lidt hvis det passer bedre i forhold til kl 12 så hun måske er vågen i 2 timer? Lige nu ville det næsten være synd, for hun er RIGTIG træt efter 1½ time.
Du har før skrevet til mig at jeg ikke skal vække hende fordi hun er så god til regulere selv, men det gåt jo ikke når hun skal i vuggestue:-)