Brev:
Aftenuro, luft i maven, vil ikke sove del 2
12. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Aftenuro, luft i maven, vil ikke sove del 2
Hej igen
Tak for dit svar ang. Tobias.
Jeg har glemt at sige, at det er kun hvis han er så overtræt at han sover de der 3-4 timer. Ellers vågner han med 2-2 1/2 times mellemrum. Vil jo gerne have lavet om på det, ved ikke hvad jeg gør galt. Føler han vågner så tit for at blive ammet og tanker op til at kunne sove de der 3-3 1/2 time om formiddagen. Er vågen 1-1 1/2 time og sover igen 2-3 timer Vågen 1 time sover måske 1.
Jeg prøver at holde ham vågen over 1 time af gangen, men så vil han også gerne sove. Den anden aften hvor han blev gal imens jeg ammede, ( det var 2 1/2 time siden han sidst havde spist) prøvede jeg at give ham noget kogt vand for at se om han var sulten. Der tog han 50 ml, men det er selvfølgelig ikke meget. Han sov tilgengæld godt den nat. Så prøvede jeg her til aften at give ham modermælkserstatning i flaske efter han havde lavede det samme nummer. Han tyggede nærmest på den (kunne ikke finde ud af at sutte), imens han kiggede søødt på mig og smilede og lavede hygge lyde. Men til sidst blev han også gal på den, og havde heller ikke rigtig fået noget ud af den.
Jeg ammer med ca 3 timers mellemrum om dagen. Er det for hurtigt??? Skal jeg prøve at strække den lidt?? Jeg ved godt at man ikke kan sætte tid på, men hvis du kunne sige ca tid.
Han kan også godt nogen gange brokke sig en lille smule om dagen, men der tømmer han altid det 1 bryst og tager også lidt af det andet. Jeg blir jo ved med at give ham det samme bryst flere gange, for at være sikker på at han har taget det der er.
Kan sådan en stor dreng nå at blive mæt inden mit bryst er færdigt? Jeg troede jo at jo større de var, jo oftere spiser de. Syntes det føles tømt, der er ikke nogen knuder eller noget. Men det er jo heller ikke ligeså flad som en pandekage.
Spiser de selv om de ikke er sulten??
Jeg vil imorgen prøve at lade være med at give ham mad så hurtigt og vente til jeg er helt sikker på at han er sulten. Men det er jo også svært at vurdere når han er utilfreds i løbet af aften i sig selv. Det skal så også lige siges at han prutter rigitg meget, så det tyder på at der er noget luft og vi har haft en zoneterapeut til at kigge på ham, og han mærkede også det til at der var noget med både tynd og tyk tarm. Så han skal gå ved ham et par gange. Håber det gør noget for ham.
Tak igen for dine svar
Chanett