Pludselig mere stille

11. januar 2008

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Pludselig mere stille

Hej Helen

Min søn på ca. 17 måneder har den sidste uges tid pludselig blevet mere afdæmpet. Han far og jeg er bekymrede for, at han er ked af det over et eller andet - men vi kan jo desværre ikke spørge ham.

Hans far og jeg blev skilt allerede under graviditeten, men det er lykkedes os at bibeholde et godt samarbejde om den lille. Han bor nu 3 dage om ugen hos far og 4 dage om ugen hos mor. Det har fungeret rigtigt godt for os, og i vuggestuen har de heller ikke kunne mærke nogen forskel på ham. Han er generelt en meget glad og kærlig dreng, som har meget babysnakker i stor stil og laver masser af sjov.

Han har været meget ofte syg her i efteråret. Selv vuggestuen synes, at han har været meget syg - jeg tror, at han har haft alle de virus, der kan opdrives :-( Seneste diarre, som han kom sig over for en uges tid siden og astmatisk bronkitis, som han nu også er ovre. Vi stoppede behandling med inhalator i går.

Vi har ikke haft nogle store ændringer i hjemmene (flytning, nye rytmer eller lign), hverken hos mor eller far. Vi kører desuden så vidt muligt efter samme rytme begge steder - som vi altid har gjort. Der har umiddelbart heller ikke ...

Annonce

... været store ændringer i vuggestuen.

Vi synes, at han er mere stille, fordi han ikke er så sprudlende glad, som han ellers plejer at være, når han ellers er rask. Han vil pludselig helst bare sidde stille i sofaen. Når han er hos mor, vil han hele tiden sidde på skøddet (det er ikke nok at sidde ved siden af hinanden) og synge sange og "råhygge". Hos far vil han bare sidde selv, og far må selv være mere opsøgende end normalt. Han løber ikke så meget rundt og babysnakker som han plejer.

Han er ked af at blive afleveret i vuggestuen. Nogen gange skriger han. Andre gange kigger han bare sørgmodigt på en, når man går. Tidligere har han været helt okay med at blive afleveret. Men han er i fint humør, når vi henter ham. Vi har endnu ikke snakket med vuggestuen, om han har ændret humør i løbet af dagen.

Vi er naturligvis bekymrede for, om han er påvirket af, at han ikke bor sammen med far og mor samtidig (selvom det har han jo aldrig gjort), om han er ked af at flytte frem og tilbage mellem to hjem. Måske han savner den ene forældre, når han er hos den anden eller lign. Har du nogen bud?

På forhånd tusinde tak for din hjælp.

Mange hilsner
Dorte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig