Brev:
Pludselig mere stille
11. januar 2008
Alder:
17 mdr.
Pludselig mere stille
Hej Helen
Min søn på ca. 17 måneder har den sidste uges tid pludselig blevet mere afdæmpet. Han far og jeg er bekymrede for, at han er ked af det over et eller andet - men vi kan jo desværre ikke spørge ham.
Hans far og jeg blev skilt allerede under graviditeten, men det er lykkedes os at bibeholde et godt samarbejde om den lille. Han bor nu 3 dage om ugen hos far og 4 dage om ugen hos mor. Det har fungeret rigtigt godt for os, og i vuggestuen har de heller ikke kunne mærke nogen forskel på ham. Han er generelt en meget glad og kærlig dreng, som har meget babysnakker i stor stil og laver masser af sjov.
Han har været meget ofte syg her i efteråret. Selv vuggestuen synes, at han har været meget syg - jeg tror, at han har haft alle de virus, der kan opdrives :-( Seneste diarre, som han kom sig over for en uges tid siden og astmatisk bronkitis, som han nu også er ovre. Vi stoppede behandling med inhalator i går.
Vi har ikke haft nogle store ændringer i hjemmene (flytning, nye rytmer eller lign), hverken hos mor eller far. Vi kører desuden så vidt muligt efter samme rytme begge steder - som vi altid har gjort. Der har umiddelbart heller ikke været store ændringer i vuggestuen.
Vi synes, at han er mere stille, fordi han ikke er så sprudlende glad, som han ellers plejer at være, når han ellers er rask. Han vil pludselig helst bare sidde stille i sofaen. Når han er hos mor, vil han hele tiden sidde på skøddet (det er ikke nok at sidde ved siden af hinanden) og synge sange og "råhygge". Hos far vil han bare sidde selv, og far må selv være mere opsøgende end normalt. Han løber ikke så meget rundt og babysnakker som han plejer.
Han er ked af at blive afleveret i vuggestuen. Nogen gange skriger han. Andre gange kigger han bare sørgmodigt på en, når man går. Tidligere har han været helt okay med at blive afleveret. Men han er i fint humør, når vi henter ham. Vi har endnu ikke snakket med vuggestuen, om han har ændret humør i løbet af dagen.
Vi er naturligvis bekymrede for, om han er påvirket af, at han ikke bor sammen med far og mor samtidig (selvom det har han jo aldrig gjort), om han er ked af at flytte frem og tilbage mellem to hjem. Måske han savner den ene forældre, når han er hos den anden eller lign. Har du nogen bud?
På forhånd tusinde tak for din hjælp.
Mange hilsner
Dorte