Brev:
Dagplejeskift - 18 mdr.
8. januar 2008
Alder:
18 mdr.
Dagplejeskift  - 18 mdr.
Hej Helen
Tusind tak for dit svar angående Julies pludselige problemer med at sove. Det var rart at få sat ord på, hvad der var galt, og rart at min mavefornemmelse endnu en gang havde ret - hvornår lærer man dog at stole på den? Det går stadig ikke helt smertefrit, når Julie skal sove, men det går fremad, og jeg føler stor ro og tålmodighed, når nu jeg ikke hele tiden skal plage mig selv med, hvad der mon er galt.....
Men lige så snart et problem er "løst", så kommer der åbenbart en nyt. Julies dagplejemor fortalte i dag, at hun er gravid, og derfor skal på barsel til juni. Det, synes jeg bestemt, er super for hende, men det er selvfølgeligt ærgerligt for os - vi er nemlig meget glade for hende!
Nå, men jeg ringede til pladsanvisningen i dag. Det lader til, at det bør være muligt, at Julie kan blive overflyttet til en dagplejer her i byen (lille by). Julies nuværende dagplejemor bor også her i byen, og Julie er vant til at komme hos denne dagplejemor, da byens dagplejemødre mødes der en gang om ugen cirka. Så det er jo godt. Denne dagplejemor har også en godt ry i vores lille by, så det er også godt.
Mit problem er, at der er risiko for, at Julie bliver den ældste - hun vil på det tidspunkt være lige knapt 2 år. Og da den måske kommede dagplejemor skal "af med alle hendes børn" på det tidspunkt, så er der en reel risiko for, at alle børnene er meget yngre end Julie. Hvilken betydning får det for Julies udvikling, når man medtager hun er meget social, lærerivrig og en lille omsorgsperson. Er der noget, vi skal være opmærksom på?
Jeg har selvfølgelig talt med pladsanvisningen om dette problem, og de kan selvfølgelig ikke garantere noget som helst. De siger, de vil forsøge at få blandet grupperne efter bedste formåen (så der er forskellige aldre), og at det kan komme på tale at flytte en eller to fra Julies "gruppe" med (de er på alder med Julie). Men som alt andet her i livet, så gives der ikke garantier...
Der er ingen vuggestuer i kommunen, så det kan ikke komme på tale - derudover passer de heller ikke helt til mit temperament (men det er sikkert en spørgsmål om uvidenhed).
Med venlig hilsen
Linda