Dagplejeskift - 18 mdr.

8. januar 2008

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Dagplejeskift  - 18 mdr.

Hej Helen

Tusind tak for dit svar angående Julies pludselige problemer med at sove. Det var rart at få sat ord på, hvad der var galt, og rart at min mavefornemmelse endnu en gang havde ret - hvornår lærer man dog at stole på den? Det går stadig ikke helt smertefrit, når Julie skal sove, men det går fremad, og jeg føler stor ro og tålmodighed, når nu jeg ikke hele tiden skal plage mig selv med, hvad der mon er galt.....

Men lige så snart et problem er "løst", så kommer der åbenbart en nyt. Julies dagplejemor fortalte i dag, at hun er gravid, og derfor skal på barsel til juni. Det, synes jeg bestemt, er super for hende, men det er selvfølgeligt ærgerligt for os - vi er nemlig meget glade for hende!

Nå, men jeg ringede til pladsanvisningen i dag. Det lader til, at det bør være muligt, at Julie kan blive overflyttet til en dagplejer her i byen (lille by). Julies nuværende dagplejemor bor også her i byen, og Julie er vant til at komme hos denne dagplejemor, da byens dagplejemødre mødes der en gang om ugen cirka. Så det er jo godt. Denne dagplejemor har også en ...

Annonce

... godt ry i vores lille by, så det er også godt.

Mit problem er, at der er risiko for, at Julie bliver den ældste - hun vil på det tidspunkt være lige knapt 2 år. Og da den måske kommede dagplejemor skal "af med alle hendes børn" på det tidspunkt, så er der en reel risiko for, at alle børnene er meget yngre end Julie. Hvilken betydning får det for Julies udvikling, når man medtager hun er meget social, lærerivrig og en lille omsorgsperson. Er der noget, vi skal være opmærksom på?

Jeg har selvfølgelig talt med pladsanvisningen om dette problem, og de kan selvfølgelig ikke garantere noget som helst. De siger, de vil forsøge at få blandet grupperne efter bedste formåen (så der er forskellige aldre), og at det kan komme på tale at flytte en eller to fra Julies "gruppe" med (de er på alder med Julie). Men som alt andet her i livet, så gives der ikke garantier...

Der er ingen vuggestuer i kommunen, så det kan ikke komme på tale - derudover passer de heller ikke helt til mit temperament (men det er sikkert en spørgsmål om uvidenhed).

Med venlig hilsen

Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla