Amning, skemad og lidt pasning

7. januar 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Amning, skemad og lidt pasning

Hej Helen

Jeg har brug for et råd i forbindelse med amning og mad.
Jeg har en dreng på snart 11 måneder, som jeg stadig ammer. Jeg ammer tidlig morgen, eftermiddag og aften. Jeg vil dog gerne stoppe med eftermiddags amningen, og er her lidt i tvivl om hvad jeg skal tilbyde ham at spise eller drikke i stedet for "mælketåren"?

Hans dagsrytme ser lige nu cirka sådan ud:

Kl. 05- amning,sover videre til 06.30
kl. 07.30- morgenmad, grød
kl 08.30-11- sover
kl 11.30- frokost, rugbrød med pålæg, lidt grøntsager og frugt
kl 13.45- amning
kl 14-16.30- sover
kl 17-lidt frugt og vand
kl 18- aftensmad, det samme som vi spiser
kl 19.30- amning og putning....

Synes ...

Annonce

... du at det ser passende ud med antal måltider? Han spiser meget fint og har en god appetit, både til mad og bryst! Han er en glad og aktiv dreng, med fuld fart på...

Hvornår er det passende at stoppe med 2 amninger, og kun amme en gang, eller slet ikke?

Til sidst-Hvornår synes du at det er passende aldersmæssigt at baby sover væk hjemmefra? Vi har ikke prøvet det endnu, men leger lidt med tanken om at det kunne være skønt med en hel aften, nat og morgen bare min mand og jeg... Men måske er det for tidligt, er ret meget i tvivl! Mormor og bedstefar er vil gerne, og er super søde med ham, så det er ikke det...

Mange tak for din hjælp,
venlige hilsner fra
Benjas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder