Brev:
Amning, skemad og lidt pasning
7. januar 2008
Alder:
11 mdr.
Amning, skemad og lidt pasning
Hej Helen
Jeg har brug for et råd i forbindelse med amning og mad.
Jeg har en dreng på snart 11 måneder, som jeg stadig ammer. Jeg ammer tidlig morgen, eftermiddag og aften. Jeg vil dog gerne stoppe med eftermiddags amningen, og er her lidt i tvivl om hvad jeg skal tilbyde ham at spise eller drikke i stedet for "mælketåren"?
Hans dagsrytme ser lige nu cirka sådan ud:
Kl. 05- amning,sover videre til 06.30
kl. 07.30- morgenmad, grød
kl 08.30-11- sover
kl 11.30- frokost, rugbrød med pålæg, lidt grøntsager og frugt
kl 13.45- amning
kl 14-16.30- sover
kl 17-lidt frugt og vand
kl 18- aftensmad, det samme som vi spiser
kl 19.30- amning og putning....
Synes du at det ser passende ud med antal måltider? Han spiser meget fint og har en god appetit, både til mad og bryst! Han er en glad og aktiv dreng, med fuld fart på...
Hvornår er det passende at stoppe med 2 amninger, og kun amme en gang, eller slet ikke?
Til sidst-Hvornår synes du at det er passende aldersmæssigt at baby sover væk hjemmefra? Vi har ikke prøvet det endnu, men leger lidt med tanken om at det kunne være skønt med en hel aften, nat og morgen bare min mand og jeg... Men måske er det for tidligt, er ret meget i tvivl! Mormor og bedstefar er vil gerne, og er super søde med ham, så det er ikke det...
Mange tak for din hjælp,
venlige hilsner fra
Benjas mor