Flere spørgsmål - mad, mælk og pasning mv.

7. januar 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Flere spørgsmål - mad, mælk og pasning mv.

Hej Helen

Så har jeg brug for dig endnu engang, og det er med lidt forskellige spørgsmål.

Først lige en status på mikkels rytme nogenlunde pt:

0600: Vågner og står op
0630: Morgenmad
0830: Mellemmåltid
0900: Sover ca. 1 1/2 time
1100: Frokost/mellemmåltid
1300: Frokost/mellemmåltid
1330: Sover ca. 1 1/2 - 2 timer
1600: Mellemmåltid
1800: Aftensmad
1930: Grød + MME
2000: Sover (For det meste hele natten, men sommetider små afbrydelser med sut og sommetider klar til at lege og klappe kage - så tiden vi er vågen kan svinge lidt)

Mikkel har efter flere små måltider fået en meget bedre søvn !! Han spiser rigtig mange ting nu (Havregrød, A38, rugbrød med leverpostej, torskerogn, æg, ost m.m.. Banan, nektarin. Spiser også vores aftensmad (pasta, ris, kartoffel og kød) og kan lide det meste bare der er sovs)

Med hensyn til sovs så hænder det at vi bruger Knorr bearnaise m.m. Er der for meget salt i dette ?? Mikkel elsker det og lader ikke til at få problemer i maven. Det samme gælder Knorrs lasagnette. Han spiser og spiser og er helt pjattet med det. Er det ikke godt for ham med dette færdigmad ??

Jeg er stoppet med at amme og giver ham derfor MME at drikke af kop til måltiderne. Ialt når vi ca. op på 350-400 ml. Jeg giver jerndråber ved siden af. Vand tilbydes og drikkes efter lur og i løbet af dagen.

Med hensyn til mælk vil ...

Annonce

... jeg nu høre om jeg skal indføre lidt sødmælk nu så han lære at drikke "rigtig" mælk eller om det i virkeligheden er bedre at give MME??

Det er nu ca. 14 dage siden at jeg stoppede med at amme. Jeg trappede langsomt ned, så det var den sidste morgenamning der røg til sidst. Jeg har egentlig ikke haft nogle problemer i den forbindelse, men kan nu mærke en lille øm bule lige bagved den ene brystvorte. Er det normalt eller skal jeg gøre noget ved det ?? Jeg har ikke haft spændinger eller haft behov for at malke ud osv.

Mikkel skal den 1. fenruar starte i dagpleje. Jeg skal starte arbejde den 14. februar så vi har 14 dage til indkøring. Har du nogle råd til hvordan dette gribes an på bedste måde ?? Vi har aldrig oplevet at Mikkel er bange for fremmede eller græder meget når vi ikke er til stede (Han er blevet passet ca. 5 timer af bedsteforældre et par gange) Jeg regner ikke med at der bliver de store problemer, men hvor mange dage skal indkøring vare og hvor mange dage skal jeg være der med ham ?

Den 2. februar skal Mikkel passes af min veninde og her skal han så overnatte. Det er første gang for ham. Jeg har aftalt med veninden at vi tager over til hende et par gange inden så han har hende i frisk erindring til dagen. Men er der andet jeg kan gøre når han skal sove der ???

Glæder mig til at høre dit svar.

Med venlig hilsen

Mikkels mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor