Lidt af hvert - skal være storebror og noget om mad

3. januar 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Lidt af hvert - skal være storebror og noget om mad

Hej Helen.

Godt nytår...

Jeg skriver til dig pga spørgsmål om lidt af hvert...

Jeg kan med glæde fortælle dig at emil skal være storebror. Jeg er i 21 uge og venter en lille pige, kan vi forberede Emil på det at skulle være storebror og hvordan?

Og så lidt om Emil. Han er nu 15 mdr og gav os den bedste julegave der findes, han slap bordet og begyndte at gå og styrter nu rundt, så det er bare rigtig dejligt.
Han stortrives i dagplejen og spiser godt hos hende, men hjemme har han i den senere tid ikke spist særlig meget til morgenmad/aftensmad, tit kun en mundfuld eller to. Er det en normal periode man skal igennem og hvordan løser ...

Annonce

... vi det?

Inden han skal i seng får han en halv banan eller anden frugt og et glas mælk og sover igennem til næste morgen.

Hans dag ser således ud.

Morgen: yoghurt med cornflakes/havregryn el rugbrød/bolle med ost

Formiddag: Frugt

Middag: 2 stk rugbrød, agurk og tomat

Eftermiddag: frugt og en halv bolle med ost

Aftenmad: en til to mundfuld af det vi spiser

Inden sengetid: halv banan el anden frugt og et glas mælk

Jeg ved ikke om jeg skal være begymret over at han ikke spiser så meget morgenmad/aftensmad, for han er ellers en glad og tilfreds dreng.

Håber du kan svarer på mine spørgsmål.

Med venlig hilsen
Emils mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.