Dagplejestart og supplere amning med flaske

18. december 2007

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Dagplejestart og supplere amning med flaske

Hej Helen

Så er vi flyttet og kommet godt på plads. Men det tager hårdt på vores datter. Jeg ved ikke helt om det kun er lillebror der er grunden til at hun reagere eller om det også er flytningen. Nu har hun jo ikke hendes frizone i vuggestuen.

Far var på besøg i dagplejen igår og det gik ikke så godt hun ville ikke lege med de andre børn selv om de var meget interesseret og kaldte på mig meget derover. Vi har snakket om at far og hende skulle over og lege idag igen og det har været ok, men i morges blev hun utrolig ked af det og ville have at jeg skulle med hun græd og græd, men hjalp alligevel med at tage tøj på. Det plejer altid at være mig der afleverer i vuggestuen.

Vi har snakket om at her de næste dage bliver det bare små besøg om til dagplejen og indkøringen sker først efter jul hvor far er klar på at tage fri indtil det går fint- er det ok at blive ved med at gå derom selv om hun er så ked af det. Giver ...

Annonce

... det en dårlig start? Vi tænkte på at det var en god måde at få relationer til de tre andre piger. inden det blev alvor.

Jeg overvejer kraftigt at starte med flaske til lillebror, da jeg gerne vil være med og synes jeg godt kunne bruge mere tid med min datter. så vi kunne fordele det lidt mellem os. Min datter bliver tit meget ked af det når jeg ammer, måske kunne det give mere ro når jeg ammede hvis det ikke var mig altid??

Min datter blev ammet fuldt ud( ammede i 14 mrd) og fik aldrig flaske og det var meget praktisk og nemt efter de første 3-4 mrd men jeg var også meget afhængig. Kunne godt tænke mig at være lidt mere fleksibel og kombinere bryst med flaske (men mange siger at man riskere at han så ikke vil tage bryst eller at mælkeproduktionen stopper), men så kommer den dårlige samvittighed ind over mig - er jeg så en god mor, mister jeg den tætte kontakt, får han den rigtige næring.... og bliver det mere besværligt.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!