Brev:
Dagplejestart og supplere amning med flaske
18. december 2007
Alder:
2 år, 2 mdr.
Dagplejestart og supplere amning med flaske
Hej Helen
Så er vi flyttet og kommet godt på plads. Men det tager hårdt på vores datter. Jeg ved ikke helt om det kun er lillebror der er grunden til at hun reagere eller om det også er flytningen. Nu har hun jo ikke hendes frizone i vuggestuen.
Far var på besøg i dagplejen igår og det gik ikke så godt hun ville ikke lege med de andre børn selv om de var meget interesseret og kaldte på mig meget derover. Vi har snakket om at far og hende skulle over og lege idag igen og det har været ok, men i morges blev hun utrolig ked af det og ville have at jeg skulle med hun græd og græd, men hjalp alligevel med at tage tøj på. Det plejer altid at være mig der afleverer i vuggestuen.
Vi har snakket om at her de næste dage bliver det bare små besøg om til dagplejen og indkøringen sker først efter jul hvor far er klar på at tage fri indtil det går fint- er det ok at blive ved med at gå derom selv om hun er så ked af det. Giver det en dårlig start? Vi tænkte på at det var en god måde at få relationer til de tre andre piger. inden det blev alvor.
Jeg overvejer kraftigt at starte med flaske til lillebror, da jeg gerne vil være med og synes jeg godt kunne bruge mere tid med min datter. så vi kunne fordele det lidt mellem os. Min datter bliver tit meget ked af det når jeg ammer, måske kunne det give mere ro når jeg ammede hvis det ikke var mig altid??
Min datter blev ammet fuldt ud( ammede i 14 mrd) og fik aldrig flaske og det var meget praktisk og nemt efter de første 3-4 mrd men jeg var også meget afhængig. Kunne godt tænke mig at være lidt mere fleksibel og kombinere bryst med flaske (men mange siger at man riskere at han så ikke vil tage bryst eller at mælkeproduktionen stopper), men så kommer den dårlige samvittighed ind over mig - er jeg så en god mor, mister jeg den tætte kontakt, får han den rigtige næring.... og bliver det mere besværligt.