Brev:
Rytme og mælkeallergi
14. december 2007
Alder:
12 mdr.
Rytme og mælkeallergi
Hej
Jeg vil super gerne om du vil kigge lidt på vores rytme. En gennemsnitsdag ser således ud:
6:30 Vi står op, børnene ammes på skift (kan ikke længere dobbeltamme), herefter bades den ene, mens den anden bliver vasket.
9:30 Havregrød af 2 dl havregryn, 3½dl vand 1 dl profylac - portionen deles mellem børnene. Vand af kop.
10:00 Puttes til formiddagslur i barnevognen. Sover 1 - 1½ time
12:00 Ammes, Katrine er ikke altid så interesseret.
13:00 Rugbrødshapsere. Bondebrød med smørbar pålæg. De spiser gerne flg.: leverpostej, æggesalat, smørreost, makrelguf, tunguf, torskerogn, skinkesalat
En ostehaps eller lidt frugt til "dessert" Vand af kop.
14:30 En lille portion frugtgrød og ½ dl profylac hver.
15:00 Puttes til eftermiddagslur i barnevognen, sover ca 40 min.
16:30 Frisk frugt og vand af kop
18:15 Grøntsagsmos og smagsprøver af vores aftensmad
19:45 Nattøj på og derefter natamning - de falder som regel i søvn hos mig efter amningen.
20:45 Ro
Er der noget som er uhensigtsmæssigt? Ideer til ændringer?
Katrine har muligvis mælkeallergi. Hun har været på mælkefri diæt siden 4/12 og det meste af hendes udslet er nu forsvunden (eneste symptom). Når udslettet er helt væk er det så meningen, at jeg skal starte op på mælkeprodukterne igen for at få konstateret om det nu også er mælkeallergi og i så fald hvor meget mælk hun kan tåle.
Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an, men jeg påtænker at starte op således:
uge 1. Ost - både smørreost og ostehapsere
uge 2. Smør
uge 3. Mælk/ost/fløde i vores mad - f.eks en bolle, lidt suppe
uge 4. Yoghurt
uge 5. Sødmælk
Er det ok? Er en uge nok til at symptomerne vil vise sig?
Venlig hilsen
Sonja