Rytme og mælkeallergi

14. december 2007

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Rytme og mælkeallergi

Hej

Jeg vil super gerne om du vil kigge lidt på vores rytme. En gennemsnitsdag ser således ud:

6:30 Vi står op, børnene ammes på skift (kan ikke længere dobbeltamme), herefter bades den ene, mens den anden bliver vasket.

9:30 Havregrød af 2 dl havregryn, 3½dl vand 1 dl profylac - portionen deles mellem børnene. Vand af kop.

10:00 Puttes til formiddagslur i barnevognen. Sover 1 - 1½ time

12:00 Ammes, Katrine er ikke altid så interesseret.

13:00 Rugbrødshapsere. Bondebrød med smørbar pålæg. De spiser gerne flg.: leverpostej, æggesalat, smørreost, makrelguf, tunguf, torskerogn, skinkesalat
En ostehaps eller lidt frugt til "dessert" Vand af kop.

14:30 En lille portion frugtgrød og ½ dl profylac hver.

15:00 Puttes til eftermiddagslur i barnevognen, sover ca 40 min.

16:30 Frisk frugt og vand af kop

18:15 Grøntsagsmos og ...

Annonce

... smagsprøver af vores aftensmad

19:45 Nattøj på og derefter natamning - de falder som regel i søvn hos mig efter amningen.

20:45 Ro

Er der noget som er uhensigtsmæssigt? Ideer til ændringer?

Katrine har muligvis mælkeallergi. Hun har været på mælkefri diæt siden 4/12 og det meste af hendes udslet er nu forsvunden (eneste symptom). Når udslettet er helt væk er det så meningen, at jeg skal starte op på mælkeprodukterne igen for at få konstateret om det nu også er mælkeallergi og i så fald hvor meget mælk hun kan tåle.

Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an, men jeg påtænker at starte op således:

uge 1. Ost - både smørreost og ostehapsere
uge 2. Smør
uge 3. Mælk/ost/fløde i vores mad - f.eks en bolle, lidt suppe
uge 4. Yoghurt
uge 5. Sødmælk

Er det ok? Er en uge nok til at symptomerne vil vise sig?

Venlig hilsen
Sonja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt