Mad, pjevset og hård mave

14. december 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Mad, pjevset og hård mave

Kære Helen

Tak for dit svar sidst. Vi er, som du sagde, begyndt virkelig at nyde Mai om aftenen og holdt op med at fokuseret så meget på, at hun skal i seng på bestemte tidspunkter..... og det har faktisk ført til, at vi alle 3 kan gå sammen i seng omkring kl 23 og Mai sover som regel lige ret efter at vi har lagt hende, så det er skønt:o)

En lille finurlig ting vi har fundet på er, at give hende et par små sokker på hænderne, inden hun kommer i seng. Det gør, at hun for det første falder i søvn nærmest med det samme og for det andet kan hun ikke ligge og trække sutten ud af munden på sig selv (førhen lå hun nemlig og trak i ringen på sutten, så den hele tiden smuttede ud af munden og så blev hun SÅ ulykkelig) og for det trejde har hun dejligt varme fingre - de er jo altid over dynen!

Nu vil vi gerne spørge dig om vælling kontra grød. Hun er 4 måneder d. 21. dec og vi vil gerne så småt starte på lidt mere mættende mad til hende. Skal hun starte på vælling, for senere at gå over til grød, eller kan hun starte op på ...

Annonce

... grød med det sammen? Hvor meget må hun få ad gangen og hvornår på dagen vil det være bedst at give hende det? Må hun i samme åndedrag godt starte op med lidt frugtmos også? Ih, det er nu lidt svært med den mad, når man aldrig har prøvet det før. Vil jo gerne gøre så godt som muligt!

Hun er meget pjevset for tiden og vil allerhelst bare være i favn hele tiden. Er hun mon i gang med et udviklingsspring? Vi har en bæresele, som jeg her de sidste par dage er begyndt at bruge, da hun jo som sagt har brug for at være tæt på mig hele tiden. Hvor lang tid ad gange må hun sidde i den?

Min mælkeproduktion går desværre langsomt ned ad bakke, der kommer ikke mere mælk uanset hvor tit jeg lægger hende til. Jeg har mælk til at hun kan få en god morgen- og formiddagstår og en tår igen om aftenen. Så derfor får hun mere og mere MME og det har resulteret i hård mave. Vi begyndte at give hende laktulose i går - hun skal vel helst have afføring hver dag, når nu hun langt overvejende får MME?

Mange hilsner og rigtig god jul
fra
Benthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder