Brev:
Mad, pjevset og hård mave
14. december 2007
Alder:
4 mdr.
Mad, pjevset og hård mave
Kære Helen
Tak for dit svar sidst. Vi er, som du sagde, begyndt virkelig at nyde Mai om aftenen og holdt op med at fokuseret så meget på, at hun skal i seng på bestemte tidspunkter..... og det har faktisk ført til, at vi alle 3 kan gå sammen i seng omkring kl 23 og Mai sover som regel lige ret efter at vi har lagt hende, så det er skønt:o)
En lille finurlig ting vi har fundet på er, at give hende et par små sokker på hænderne, inden hun kommer i seng. Det gør, at hun for det første falder i søvn nærmest med det samme og for det andet kan hun ikke ligge og trække sutten ud af munden på sig selv (førhen lå hun nemlig og trak i ringen på sutten, så den hele tiden smuttede ud af munden og så blev hun SÅ ulykkelig) og for det trejde har hun dejligt varme fingre - de er jo altid over dynen!
Nu vil vi gerne spørge dig om vælling kontra grød. Hun er 4 måneder d. 21. dec og vi vil gerne så småt starte på lidt mere mættende mad til hende. Skal hun starte på vælling, for senere at gå over til grød, eller kan hun starte op på grød med det sammen? Hvor meget må hun få ad gangen og hvornår på dagen vil det være bedst at give hende det? Må hun i samme åndedrag godt starte op med lidt frugtmos også? Ih, det er nu lidt svært med den mad, når man aldrig har prøvet det før. Vil jo gerne gøre så godt som muligt!
Hun er meget pjevset for tiden og vil allerhelst bare være i favn hele tiden. Er hun mon i gang med et udviklingsspring? Vi har en bæresele, som jeg her de sidste par dage er begyndt at bruge, da hun jo som sagt har brug for at være tæt på mig hele tiden. Hvor lang tid ad gange må hun sidde i den?
Min mælkeproduktion går desværre langsomt ned ad bakke, der kommer ikke mere mælk uanset hvor tit jeg lægger hende til. Jeg har mælk til at hun kan få en god morgen- og formiddagstår og en tår igen om aftenen. Så derfor får hun mere og mere MME og det har resulteret i hård mave. Vi begyndte at give hende laktulose i går - hun skal vel helst have afføring hver dag, når nu hun langt overvejende får MME?
Mange hilsner og rigtig god jul
fra
Benthe