Hjælp - vi skal flytte!:-)

13. januar 2018

Kategori:
Alder:
4 år, 6 mdr.

Hjælp - vi skal flytte!:-)

Kære Helen

Vi har været så heldige at finde et nyt dejligt hjem til vores lille familie på fire og skal derfor flytte inden for en overskuelig fremtid. Ungerne bliver i samme institution. Og der er kun tale om ret kort afstand, som betyder vi fuldstændig “beholder” vores allesammens omgangskreds og de genkendelige omgivelser helt generelt. Men vi er tvivl om den rette tilgang ift. at dele nyheden med vores ældste (pige på 4,5 år). Nyt hus. Nyt sted. Nyt værelse etc.

Vi vil meget gerne være varsomme med at kommunikere store (og måske abstrakte) forandringer for tidligt, der kan skabe utryghed eller uvished ...

Annonce

... i hendes lille dejlige eftertænksomme sind. På den anden side kan der (selvom selve flytningen først er minimum 4 måneder) sagtens opstå situationer, hvor nogen spørger hende til det. Eller hun selv opfanger, at vi rent faktisk har vores/hendes nuværende dejlige trygge base til salg.

Hvor konkret går vi til værks? Fortæller vi det lige ud (med alle de nye spændende og dejlige ting, der følger med), eller tager vi det lidt trin-for-trin. Vi glæder os helt vildt og vil gerne have hun kommer til det samme.

Så vi vil rigtig gerne vise hende vejen på den bedste tænkelige måde.

Med venlig hilsen
Familien Flyt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne