Brev:
Hjælp - vi skal flytte!:-)
13. januar 2018
Alder:
4 år, 6 mdr.
Hjælp - vi skal flytte!:-)
Kære Helen
Vi har været så heldige at finde et nyt dejligt hjem til vores lille familie på fire og skal derfor flytte inden for en overskuelig fremtid. Ungerne bliver i samme institution. Og der er kun tale om ret kort afstand, som betyder vi fuldstændig “beholder” vores allesammens omgangskreds og de genkendelige omgivelser helt generelt. Men vi er tvivl om den rette tilgang ift. at dele nyheden med vores ældste (pige på 4,5 år). Nyt hus. Nyt sted. Nyt værelse etc.
Vi vil meget gerne være varsomme med at kommunikere store (og måske abstrakte) forandringer for tidligt, der kan skabe utryghed eller uvished i hendes lille dejlige eftertænksomme sind. På den anden side kan der (selvom selve flytningen først er minimum 4 måneder) sagtens opstå situationer, hvor nogen spørger hende til det. Eller hun selv opfanger, at vi rent faktisk har vores/hendes nuværende dejlige trygge base til salg.
Hvor konkret går vi til værks? Fortæller vi det lige ud (med alle de nye spændende og dejlige ting, der følger med), eller tager vi det lidt trin-for-trin. Vi glæder os helt vildt og vil gerne have hun kommer til det samme.
Så vi vil rigtig gerne vise hende vejen på den bedste tænkelige måde.
Med venlig hilsen
Familien Flyt