Brev:
Stop med mme, jernholdig kost, favn, olie, håndvask mm.
17. december 2017
Alder:
13 mdr.
Stop med mme, jernholdig kost, favn, olie, håndvask mm.
Kære Helen,
Jeg har nu brug for din ekspertise igen til flere ting omkring vores søn Oliver, som jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndtere.
Jeg springer bare direkte ud i det:-)
1. Oliver får stadig omkring 100-150 ml MME som en del af hans putteritual - han er nu 13 måneder, så jeg ved vi skal til at vænne ham af med dette.
Mit spørgsmål er - hvordan gør vi dette bedst?
2. Mit næste spørgsmål drejer sig om ernæring og jern. Nogle dage spiser Oliver ikke kød og jeg er derfor lidt bekymret for om hans jernbehov bliver dækket.
Det er er også én af grundende til at han fortsat får MME, så jeg er sikker på at han får jern.
Hvordan sikrer jeg det på dage, hvor han ikke gider at spise kød?
3. Om natten tror jeg Oliver ville have godt af at få lidt vand en gang imellem, når han vågner og er ked af det. Han nægter dog at drikke noget af den kop vi har til dette formål. Er der en lettere måde at tilbyde ham vand på om natten?
4. Oliver elsker at blive båret rundt og pege i den retning han ønsker vi bærer ham hen;) Jeg/vi kan dog selvfølgelig ikke bære ham hele tiden og specielt ikke nu hvor han er så stor.
Nogle morgener har jeg sat mig ned på gulvet med ham, selvom han bliver meget utilfreds og græder helt vildt, og forsøgt at forklare ham stille og roligt, at jeg ikke kan bære ham rundt hele tiden.
Det kan godt være en stor udfordring at tage disse ”kampe” med ham, men jeg fornemmer det er nødvendigt nu, så han lærer at han ikke kan få opfyldt sit behov for at blive båret rundt hele tiden.
Er der andre metoder jeg kan bruge i dette henseende?
5. Hvad er dine anbefalinger til brug af babyolie i badet?
6. Hvor ofte ville det være godt at vaske hænder på ham med en mild, parfumefri sæbe selvfølgelig?
Det var mine mange spørgsmål, som jeg ser meget frem til at høre fra dig omkring.
På forhånd tusind tak endnu engang for din store hjælp i hvad der kan føles som at famle i blinde nogle gange!
Kærlige hilsner,
Julie