Brev:
3 år og sut
23. november 2017
Alder:
3 år
3 år og sut
Hej Helen
Min dejlige søn på 3 år er rigtig rigtig glad for sin sut og har altid været det. Han har altid brugt den meget omend vi er begyndt at gemme dem lidt væk og kun finde dem når det er nødvendigt (søvn, gråd, ekstrem træthed osv). Det samme gør de i børnehaven.
Han har den i munden hele natten.
Jeg har netop fundet ud af at han har et overbid og jeg går ud fra det er pga af sutterne. Det ligner ikke et ekstremt suttebid, hvor tænderne ikke samles men mere et almindeligt overbid på 1 voksen lillefingers bredde.
Vi har udskudt projekt 'fri for sut' da han har haft rigeligt at se til de sidste måneder med at blive storebror, børnehavestart, blevet renlig og næsten droppet middagslur. Men nu tænker jeg det er ved at være tid til at få smidt sutten så vi ikke kommer i problemer med tænderne.
Hvordan griber vi det bedst an? Han er virkelig glad for dem og søger stor tryghed i dem så jeg forventer at det bliver en hård omgang - jeg tror ikke han selv afleverer dem 😊
Med venlig hilsen
mor