Brev:
Tandbørstning ved tandfrembrud
11. oktober 2017
Alder:
10 mdr.
Tandbørstning ved tandfrembrud
Hej Helen,
Min søn er ved at få tænder (igen), jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til tandbørstningen i de perioder hvor der kommer nye tænder frem.
Det er tydeligt at det gør ondt, han har fået panodil om natten og vågner stadig oftere end før. Han er mere pylret og mor-glad end normalt.
Før var han glad for tandbørsten og var dygtig til at åbne munden. Vi har kun haft enkelte dage med piv over børstning. Men nu, han bliver urolig og vender hovedet væk – lukker munden og begynder at græde. I dag endte jeg med at give ham selv børsten så han i det mindste kunne sidde og bide lidt i den, derefter prøvede jeg at børste hans tænder, men det var ikke nogen succes.
Har du nogle gode råd til hvordan man skal håndtere børstning i de perioder hvor det gør ondt?
Med venlig hilsen
Kris