Sut, sutteflaske, juniorseng

5. oktober 2017

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Sut, sutteflaske, juniorseng

Kære Helen.

Vi har fået samlet os et par hængepartier sammen ift. vores datter som nu er 3 år 2 mdr.

Hun skal ud af tremmesengen og over i en junior, og hun skal tage afsked med sutten, som hun er blevet meget afhængig af, efter at hun er startet i børnehave og ikke længere sover til middag (altså meget træt og pylret om eftermiddagen), og sidst men ikke mindst (og nu korser du dig helt sikkert 😉), hun får stadig en flaske letmælk når hun falder i søvn til ...

Annonce

... natten.

Det bliver jo 3 store omvæltninger for hende, at skulle skille sig af med disse tryghedsskabende rammer, og vi vil derfor høre hvad du synes vi skal starte med.

Det skal lige siges at hun ingen huller har og er god til at få børstet grundigt (har lige været ved tandlæge), men hun har begyndende suttebid. Hun elsker sin seng, og der er aldrig problemer med at sove. Den er ikke for kort endnu, men det bliver den jo. Hvordan synes du vi skal gribe det an?

Hilsen
os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39