Nødpasning

28. juli 2017

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Nødpasning

Hej Helen

Vores datter er 3 år og 2 måneder. Nødpasning i forbindelse med ferie. Hvad gør man?

Hver gang der er lukket i vuggestuen/børnehaven og pasningen foregår i et andet hus, går det altid galt.

Vores datter er dybt ulykkelig, hun skriger, vil ikke blive og holder fast i en. Afleveringen kan nemt tage over 1 time og vi ender alligevel med at gå fra en pige som er dybt ulykkelig og vil med hjem igen.

Der er ingen kendte pædagoger, så det er klart hun slet ikke er tryg, nyt hus, nye mennesker. Det er dybt forfærdeligt.

Kendt personale (1 medarbejder) kommer først sent og går meget tidligt og er ikke i samme afdeling som vores datter, (så vores datter kender hende ikke så godt igen).

Hvad gør man?

De 2 gange hun har været dernede, har jeg ringet derned en time efter afleveringen for at høre hvordan hun har det.

Hun er som regel stoppet med at græde men er mut, og vil ikke ...

Annonce

... spise eller noget.

Det gør så ondt i min mave at forlade en pige der bliver så ked af det.

Henter hende derfor meget tidligt igen, (dette kan kun lade sig gøre fordi jeg er på barsel)

Når jeg kommer for at hente hende, kommer hun løbene i mine arme og er så glad, virkelig glad.

De 2 gange hun har været i nødpasningen har hun tisset i bukserne (været renlig i knap 4 mdr.)

Jeg har valgt at beholde hende hjemme i resten af nødpasningen fordi det slet ikke fungere. Dette kan jeg dog ikke gøre når jeg skal starte på arbejde igen.

Hun vil normalt rigtigt gerne afsted, da der sker mere i vuggestuen/børnehaven end hjemme ved mor og lillebror.

Men jeg vil rigtigt gerne have nogen råd med på vejen så vi måske kan gøre det nemmere for vores børn at blive afleveret ved ukendt personale og nyt hus.

Vi har intet problem i daglig dagen hvor der er pasning i den kendte institution.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet