Brev:
Nødpasning
28. juli 2017
Alder:
3 år, 2 mdr.
Nødpasning
Hej Helen
Vores datter er 3 år og 2 måneder. Nødpasning i forbindelse med ferie. Hvad gør man?
Hver gang der er lukket i vuggestuen/børnehaven og pasningen foregår i et andet hus, går det altid galt.
Vores datter er dybt ulykkelig, hun skriger, vil ikke blive og holder fast i en. Afleveringen kan nemt tage over 1 time og vi ender alligevel med at gå fra en pige som er dybt ulykkelig og vil med hjem igen.
Der er ingen kendte pædagoger, så det er klart hun slet ikke er tryg, nyt hus, nye mennesker. Det er dybt forfærdeligt.
Kendt personale (1 medarbejder) kommer først sent og går meget tidligt og er ikke i samme afdeling som vores datter, (så vores datter kender hende ikke så godt igen).
Hvad gør man?
De 2 gange hun har været dernede, har jeg ringet derned en time efter afleveringen for at høre hvordan hun har det.
Hun er som regel stoppet med at græde men er mut, og vil ikke spise eller noget.
Det gør så ondt i min mave at forlade en pige der bliver så ked af det.
Henter hende derfor meget tidligt igen, (dette kan kun lade sig gøre fordi jeg er på barsel)
Når jeg kommer for at hente hende, kommer hun løbene i mine arme og er så glad, virkelig glad.
De 2 gange hun har været i nødpasningen har hun tisset i bukserne (været renlig i knap 4 mdr.)
Jeg har valgt at beholde hende hjemme i resten af nødpasningen fordi det slet ikke fungere. Dette kan jeg dog ikke gøre når jeg skal starte på arbejde igen.
Hun vil normalt rigtigt gerne afsted, da der sker mere i vuggestuen/børnehaven end hjemme ved mor og lillebror.
Men jeg vil rigtigt gerne have nogen råd med på vejen så vi måske kan gøre det nemmere for vores børn at blive afleveret ved ukendt personale og nyt hus.
Vi har intet problem i daglig dagen hvor der er pasning i den kendte institution.
Hilsen