Ændret adfærd

27. februar 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Ændret adfærd

Hej Helen.

Vi har en stor, glad og mild dreng på snart 7 mdr. Han er sjældent sur, virker meget tilpas og får store roser for hvor glad og mild han er når nye mennesker møder ham.

Den anden dag var jeg i svømmehallen som så mange andre gange før, men denne gang ud af det blå blev han så ked af det. Han skreg og skreg, har aldrig hørt det så højt før. Kunne slet ikke trøste ham. Prøvede at gå for os selv, give mad og holde ham tæt. Intet hjalp.

Ikke engang køreturen hjem som tager Ca. 30 min. Kunne Gøre det. Og han elsker at køre bil. Han faldt dog i søvn halvvejs og kunne putte ham direkte i barnevognen. Vurderede det måske var træthed. Han vågnede efter en time og var kortvarig som han plejer. Så ...

Annonce

... startede det forfra, dog ikke så lang tid og kunne få ham trøstet i mine arme.

Han sov efterfølgende 30 min. Hvor han normalt plejer at sove godt, op til et par timer.
De efterfølgende dage har han virket irriteret, svær at få øjenkontakt med. Plejer at have rigtig god kontakt med ham. Alt i alt slet ikke så glad som han plejer. Han er begyndt at ryste med hovedet, slår meget med armene og kradser/niver mig og kaster med legetøjet.

Nu er jeg rigtig bekymret for om jeg har gjort noget galt, eller det bare er en stor udvikling der er i gang.

Det skal lige siges han spiser godt, 3 gange grød om dagen samt flaske. Sover en lur formiddag og eftermiddag. Og sover fra Ca. 19-06 uden mad.

Håber på svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to