Vuggestue start - 10 mdr.

9. februar 2017

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vuggestue start - 10 mdr.

Hej Helen

Så er jeg tilbage, med en del tanker og spørgsmål, så jeg smider nok en del breve afsted:)

Dette vedrører opstarten af vuggestuen. Jeg har lige købt din bog "hav en god dag skat" men ikke fået afhentet den endnu.

Vi startede i vuggestue d. 1.2 og var der i de to første dage inden han så blev ramt af sygdom. Jeg har ikke endnu oplevet ham have det så dårligt og fandt også ud af at oveni det var der en tand på vej og han er midt i tigerspring.

Men siden start er hans appetit faldet, han vil primært kun ammes og der har været dage siden vi er kommet tilbage i vuggestuen hvor han stort set er utrøstelig når vi ...

Annonce

... kommer hjem. Trods at det et gået super godt nede i vuggestuen.

Vi er startet op langsomt, og siden vi kom tilbage efter sygdom afleverer jeg ham og så er han alene med dem i en halvanden til to timer. De er meget obs på ham, og hvis der er det mindste tager de fat i mig.

Det skal siges alle gange når jeg afleverer ham er så glad, vil ned til børnene, og han er nysgerrig på alt.

Mit spørgsnål går på om hans reaktion når vi kommer hjem er tegn på overstimulering?

Jeg ved der en masse nye indtryk, men er det alene det der giver så voldsom en reaktion? HVad kan jeg gøre for at støtte op bedst muligt?

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor