Brug af sut - 2 år

28. januar 2017

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Brug af sut - 2 år

Kære Helen

Skriver vedr. min dreng som snart bliver 2 år.

De sidste par måneder er han begyndt at ville have sin sut hele tiden og i de sidste par uger nu også sin nusseklud/bamse. Normalt har han kun brugt sin sut om når han skulle sove og når han var rigtig ked af det. Og nussekluden kun når han sov. Nu efterspørger han sin og ofte også sin nusseklud hele tiden, og hvis vi nægter ham den bliver ham virkelig ked af det og så giver vi efter.

Han har en lillesøster på nu 6 mdr og han er også begyndt at slå ud efter hende noget mere - men samtidig kan han også være kærlig overfor hende, hvor han giver hende sutten og hendes legetøj eller ...

Annonce

... vil give hende en krammer.

Det skal måske nævnes, at han har været en del syg de sidste par måneder. I de perioder har han selvfølgelig fået lov til at have sutten så meget han ville. Kan det være derfor at han gerne vil have den hele tiden nu, eller er han et sted i sin udvikling, hvor det er naturligt at han efterspørger den mere?

Vi er i tvivl om vi skal lade ham få dem har gang han efterspørger den. Hvad tænker du ?

Der er ikke sket andre store forandringer i hans liv udover at han blev storebror for 6 mdr siden, som selvfølgelig var en stor forandring.

Vi ser frem til dit svar

Med venlig hilsen
moren til pseudotvillinger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte