Indkøring i børnehave

19. januar 2017

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Indkøring i børnehave

Kære Helen,

Jeg har lige endnu et par spørgsmål. :)

Til marts skal min pige starte i børnehave, og jeg vil gerne høre dig om du kan komme med gode råd til en god indkøring.

Det jeg for det meste kan læse mig til er at vi ikke samtidig skal indføre nye regler, droppe ble, sut eller lignende. Men jeg tænker mere ift. om jeg skal blive der med hende lidt, korte dage osv.

Jeg er stadig på barsel med lillebror, og har bedsteforældre der vil hjælpe til med at se efter ham hvis det skulle være nødvendigt. Jeg vil bare gerne give min pige den bedste start. :)

Hun går i dagpleje nu, så det er jo en lille flok. Børnehaven ...

Annonce

... er opbygget sådan at der ikke er stuer. De spiser sammen i små grupper (som har eget lille rum) efter alder, men derudover er der 'fri leg'. En smule kaotisk synes jeg godt det kan virke, men jeg stoler nu på at konceptet fungerer siden de bliver ved med at drive biksen sådan. :) MEN jeg tænker måske også at det kan gøre overgangen lidt overvældende. Min pige kender hvad jeg ved af i hvert fald en god håndfuld børn i børnehaven som er startet for nylig, så det håber jeg er med til at gøre det lidt lettere.

Men altså, optimal indkøring, hvordan vil dit bud på det se ud?

Glæder mig til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder