Smerter ved æggestok måneder efter kejsersnit

12. november 2016

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Smerter ved æggestok måneder efter kejsersnit

Kære Helen

Tak for dit svar sidste gang. Baby A har det godt og kom sig hurtigt over episoden.

Det er nu snart 4 mdr siden jeg fødte ved kejsersnit. Forløbet har været rimeligt fredeligt, i det store hele.

Her for et par dage siden begyndte jeg at pletbløde en smule. Ikke meget og ikke i samme mængde som en normal menstruation, men dog hvor der kommer mere og mere blod for hver dag.
Det er ved at være 2,5 måneder siden mit barselsflåd stoppede.

I går begyndte jeg så at få smerter i hø. side ved arret, men bagved arret sv.t ...

Annonce

... æggestokken. Livmoderen er hård/spændt og lidt oppustet.

Det gør ondt, når jeg står, går eller sidder, og hvis jeg bruger mavemusklerne. Så kan jeg næsten ikke holde ud at trykke på det. Når jeg ligger ned kan jeg sagtens trykke på det uden det gør ondt.

Er det normalt at få smerter i området, her så lang tid siden kejsersnittet?
Er det mon menstruationen, der er gået i gang igen?
Vil det typisk fremover medføre smerter at have menstruation, når man har fået kejsersnit?

Jeg ser frem til dit svar.

Med venlig hilsen
Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor