Brev:
Smerter ved æggestok måneder efter kejsersnit
12. november 2016
Alder:
4 mdr.
Smerter ved æggestok måneder efter kejsersnit
Kære Helen
Tak for dit svar sidste gang. Baby A har det godt og kom sig hurtigt over episoden.
Det er nu snart 4 mdr siden jeg fødte ved kejsersnit. Forløbet har været rimeligt fredeligt, i det store hele.
Her for et par dage siden begyndte jeg at pletbløde en smule. Ikke meget og ikke i samme mængde som en normal menstruation, men dog hvor der kommer mere og mere blod for hver dag.
Det er ved at være 2,5 måneder siden mit barselsflåd stoppede.
I går begyndte jeg så at få smerter i hø. side ved arret, men bagved arret sv.t æggestokken. Livmoderen er hård/spændt og lidt oppustet.
Det gør ondt, når jeg står, går eller sidder, og hvis jeg bruger mavemusklerne. Så kan jeg næsten ikke holde ud at trykke på det. Når jeg ligger ned kan jeg sagtens trykke på det uden det gør ondt.
Er det normalt at få smerter i området, her så lang tid siden kejsersnittet?
Er det mon menstruationen, der er gået i gang igen?
Vil det typisk fremover medføre smerter at have menstruation, når man har fået kejsersnit?
Jeg ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
Marianne