Brev:
Hvordan kommer vi godt i gang med barnepige?
17. juni 2016
Alder:
9 mdr.
Hvordan kommer vi godt i gang med barnepige?
Kære Helen.
Tak for en supergod brevkasse!
Vores 9 måneder gamle søn skal så småt i gang med at blive passet fra august (han vil så til den tid være 11 måneder). Det ser ikke ud til, at vi når at få en vuggestueplads, så vi har valgt at finde en barnepige, som kan passe ham i vores hjem. Da vi begge har fleksible arbejdstider, kan vi klare os med 10-15 timers pasning om ugen indtil han får vuggestueplads.
Jeg vil høre, om du har nogle gode råd til, hvordan vi kommer godt i gang med pasningen? Vi har god tid til at lære barnepigen at kende i løbet af sommeren, men er lidt i tvivl om, hvordan vi bedst gør vores søn tryg ved at være sammen med hende? Og hvor hurtigt kan vi forvente, at hun kan være alene med ham? Han bliver af og til passet af sine bedsteforældre, og det går fint, men han er aldrig blevet passet mere end et par timer ad gangen. Som jeg tidligere har skrevet til dig, havde han en hård start på livet med meget ondt i maven i laaaang tid, og derfor er han ikke blevet passet særlig meget. Men nu har han det rigtig godt, er i fuld trivsel og generelt glad og tillidsfuld.
Pasningen kommer til at foregå i dagtimerne, og det vil typisk være omkring 4 timer ad gangen.
Glæder mig til at høre fra dig.
Tak og venlig hilsen
Marie