Brev:
Forstoppelse 6 ugers baby
4. juni 2016
Alder:
1 mdr.
Forstoppelse 6 ugers baby
Kære Helen,
Først og fremmest tusind tak for dit svar om amning og overgang til erstatning. Jeg prøver stadig at fuldamme men hvis smerten bliver værre (eller bliver ved) vil jeg bruge din plan.
Dette spørgsmål handler dog om noget andet. Min dreng der nu er 6,5 uge har ikke haft afføring i 11 dage. Inden da havde han diarre i 6 dage. Vi var forbi lægen fra en lille uge siden og hun var ikke bekymret på det tidspunkt, men sagde vi kunne prøve noget laktulose. Han er plaget af det og presser meget og er pylret og gylper også en del op.
Han er heller ikke glad for så store måltider mere. Han får en flaske med Neutramigen en gang om dagen cirka for at skåne mine brystvorter. Vi har været forbi en zoneterapeut, og som hun sagde, er hans mave blød og fin umiddelbart. Hans prutter lugter dog virkelig grimt. Jeg har været på Adalat pga Raynauds syndrom og også en fluconazol kur, men stoppede fra 5 dage siden. Jeg bruger stadig Brentan mundgel og det gør han også (han har dog stadig trøske). Jeg ved ikke, om det kan have betydning for hans mave?
Vi har prøvet alle de tricks vi har kunnet finde med cykling, massage osv. Men der er ikke noget der hjælper.
Vi vil meget nødigt til at bruge afføringsmiddel til sådan en lille størrelse. Men samtidigt bliver vi selvfølgelig også bekymrede fordi han også får erstatning og derfor vel burde komme af med afføringen? Hvor længe ville du turde vente? Og ville du i så fald anbefale Movicol eller Laktulose? Og i hvilke doser? Og har du evt andre forslag?
Mange hilsener,
Cæcilie