Brev:
Skal jeg vælge dagpleje eller vuggestue?
23. februar 2016
Alder:
8 mdr.
Skal jeg vælge dagpleje eller vuggestue?
Hej Helen!
Med tak for dine tidligere brugbare råd samt interessante bøger, har jeg endnu et spørgsmål til dig.
Jeg er simpelthen så meget i tvivl om jeg skal vælge dagpleje eller vuggestue, når min datter skal passes ude om et par måneder (til den tid er hun 10 måneder).
Jeg hælder nok mest til vuggestue, men tror du de kan give hende den samme tryghed og det samme nærvær som dagplejen kan? Jeg har en lidt stille og sensitiv datter. Vil der være for meget larm for hende i vuggestuen tror du? Her tænker jeg også i forhold til søvn og 16 barnevogne ved siden af hinanden ;) ved ikke om nogle børn passer bedre til dagpleje og omvendt...hvad tænker du?
Endvidere har jeg hørt at børn har bedst af først at vente med at blive passet, indtil de er 1 år. Er det rigtigt? Er det optimale så at være hjemmegående indtil da hvis muligt?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Mor til en 8 mdr. Pige