Brev:
Bad og etagevask
9. december 2015
Alder:
5 mdr.
Bad og etagevask
Hej Helen
Jeg har lige et par spørgsmål omkring badning og etage vask af min datter.
Hvor ofte skal en baby på 5 mrd. bades? Vi bader et par gange om ugen, da egen læge gjorde det meget klart, at en baby ikke skal bades oftere. Hun bliver etage vasket om morgen og selvfølge ved skiftning eller efter et måltid. Umiddelbart tænker jeg, at et bad eller klatvask i sidste ende er det samme? Hvad er din holdning hertil.
Vi bruger ganske lidt intimsæbe hvis hun har haft aff. Vasker selvfølgelig efter med vand. Derudover bruger vi ikke sæbe til hende. Hendes hår er ved, at være fint langt og det kan godt virke lidt "fedtet" særligt efter en omgang grød. Må man vaske det med lidt shampoo?
Min datter har tendens til ret hurtigt, at få rød numse eller rød i halsdellerne. Faktisk kan vi kun bruge libero og bruger en del zink salve. Må man bruge zink ubegrænset? Og kunne der evt. være noget der er smartere at bruge?
Med venlig hilsen
moren