Bad og etagevask

9. december 2015

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Bad og etagevask

Hej Helen

Jeg har lige et par spørgsmål omkring badning og etage vask af min datter.

Hvor ofte skal en baby på 5 mrd. bades? Vi bader et par gange om ugen, da egen læge gjorde det meget klart, at en baby ikke skal bades oftere. Hun bliver etage vasket om morgen og selvfølge ved skiftning eller efter et måltid. Umiddelbart tænker jeg, at et bad eller klatvask i sidste ende er det samme? Hvad er din holdning hertil.

Vi bruger ganske lidt intimsæbe hvis hun har haft ...

Annonce

... aff. Vasker selvfølgelig efter med vand. Derudover bruger vi ikke sæbe til hende. Hendes hår er ved, at være fint langt og det kan godt virke lidt "fedtet" særligt efter en omgang grød. Må man vaske det med lidt shampoo?

Min datter har tendens til ret hurtigt, at få rød numse eller rød i halsdellerne. Faktisk kan vi kun bruge libero og bruger en del zink salve. Må man bruge zink ubegrænset? Og kunne der evt. være noget der er smartere at bruge?

Med venlig hilsen
moren

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt