Svære morgener og eftermiddage

6. oktober 2015

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Svære morgener og eftermiddage

Hej Helen.

Vi har før benyttet os af brevkassen til at spørge om søvn da vores tvillinger på nu 17 mdr sov meget dårligt. Og tak for din hjælp, det går rigtig meget bedre!!

Vi er nu stødt på nye udfordringer og må igen høre dig ad. Ungerne vågner mellem fem og seks om morgenen, kommer dog ikke op før kl seks. Hvis de vågner kl fem kan vi oftest ligge dem ned igen hvor de så sover lidt videre for så at skulle ligges ned igen. Dette indtil ca seks hvor de vågner rigtigt. Men fra de står op til de afleveres kl ca 8.15 er de meget irritable, vrede og skrigende. De skal sidde på arm hele tiden og selv da er de virkelig i dårligt humør. De vil ikke længere sidde selv og spise, de skal sidde hos os og selv der kan det være vanskeligt at få lidt mad i dem.

Når de så hentes igen kl 15.30, så er de også virkelig svære at være sammen med. De skriger og virker bare så frustrerede - ofte er det så slemt om eftermiddagen at jeg ikke engang kan trøste dem. De har det fint i vuggestuen får vi at vide, og sover to til tre timers lur ved ...

Annonce

... middag. Men vi har dog alligevel bedt om et møde med pædagogerne for at spørge nærmere ind til deres dag.

Til aften vil de heller ikke sidde selv og spise og måltiderne er et kaos - bare det at lave aftensmaden er en uoverkommelig udfordring da de begge er så pylrede. Efter aftensmad og en time inden de bliver puttet er det som om der kommer lidt ro på dem og de virker rimelig tilpasse.

Mit spørgsmål går på, om det er normalt, at børn i den alder er så kede af det i alle deres timer i hjemmet? Det er ret voldsomt... Og er der noget vi særligt skal spørge ind til i vuggestuen? Og vigtigst - kan vi gøre noget for at afhjælpe?

Vi er ret brugte efterhånden. Glæden ved at de sover markant bedre overskygges af, at det er så udmattende i dagstimerne - vi kan sagtens klare alt det praktiske og tager normalt tingene i stiv arm, men det er brølhårdt, når de er så sure og vrede hele tiden.

Jeg håber du har et par fif eller måske blot kan berolige med at det er ganske normalt og bliver bedre...

De bedste hilsner
Tvillingernes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!