Brev:
Mindre brug af sut
27. september 2015
Alder:
2 år, 4 mdr.
Mindre brug af sut
Hej Helen.
Jeg forsøger at minimere brug af sutten hjemme - har skrevet til dig herom før.
Det går stadig ikke så godt.
I vuggestuen ligger den i en kasse sammen med sovedyret hele tiden, undtagen når hun skal sove.
Straks når jeg henter hende vil hun gerne have sutten. Jeg forsøger at sige, den skal lægges væk, finder en kasse, hun kan lægge den i, men hun begynder at græde. Jeg kan ikke aflede hende fra den. Hvis jeg prøver at lave regler som ingen sut på legepladsen eller andet, så vil hun ikke derover, begynder at græde mens vi er der indtil hun får den, eller vil hjem. Alt i alt er det slet ikke særlig hyggeligt, og når hun begynder at græde, så giver jeg hende den igen :-O så jeg kommer ingen vegne med det.
Jeg synes egentlig det er ok hun har den lidt om eftermiddagen efter vuggestuen, for hun har et stort suttebehov, og hun har undværet den derover, men i weekenden synes jeg, det er for meget, at hun har den hele tiden.
Hun associerer sovedyret og sutten, og sovedyret er hendes lille ven, der er med alle vegne herhjemme, så hun vil naturligt kalde på sutten, når hun vil have sovedyret.
Kommer der et naturligt tidspunkt hvor det erfaringsmæssigt er nemmere? Eller har du en anden ide? Synes det er svært, når hun græder sådan, når jeg vil lægge den lidt væk.
Med venlig hilsen
M