Mindre brug af sut

27. september 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Mindre brug af sut

Hej Helen.

Jeg forsøger at minimere brug af sutten hjemme - har skrevet til dig herom før.

Det går stadig ikke så godt.

I vuggestuen ligger den i en kasse sammen med sovedyret hele tiden, undtagen når hun skal sove.

Straks når jeg henter hende vil hun gerne have sutten. Jeg forsøger at sige, den skal lægges væk, finder en kasse, hun kan lægge den i, men hun begynder at græde. Jeg kan ikke aflede hende fra den. Hvis jeg prøver at lave regler som ingen sut på legepladsen eller andet, så vil hun ikke derover, begynder at græde mens vi er der indtil hun får den, eller vil hjem. Alt i alt er det slet ikke særlig hyggeligt, og når hun begynder at ...

Annonce

... græde, så giver jeg hende den igen :-O så jeg kommer ingen vegne med det.

Jeg synes egentlig det er ok hun har den lidt om eftermiddagen efter vuggestuen, for hun har et stort suttebehov, og hun har undværet den derover, men i weekenden synes jeg, det er for meget, at hun har den hele tiden.

Hun associerer sovedyret og sutten, og sovedyret er hendes lille ven, der er med alle vegne herhjemme, så hun vil naturligt kalde på sutten, når hun vil have sovedyret.

Kommer der et naturligt tidspunkt hvor det erfaringsmæssigt er nemmere? Eller har du en anden ide? Synes det er svært, når hun græder sådan, når jeg vil lægge den lidt væk.

Med venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!